Autostrăzile „capitaliste“: 14 miliarde de lei pentru 570 de kilometri

11 iun 2015 Autor: Andreea Neferu

După Revoluţie, doar 570 de kilometri de autostrăzi noi au apărut pe harta rutieră a României, iar mare parte dintre aceştia au fost construiţi după intrarea în UE, în principal cu sprijin financiar de la Bruxelles, scrie re­vista Business Construct în ediţia din iunie.

În total, tronsoanele de autostradă construite după ‘89 au costat 14 miliarde de lei, adică aproape 3,5 miliarde de euro, dacă se ia în calcul un curs mediu de 4 lei/euro pentru ultimul deceniu, când de altfel au şi fost realizate aceste şosele, arată estimările Business Construct pe baza datelor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

În total, România are acum 695 de kilometri de autostrăzi, în condiţiile în care la Revoluţie avea deja peste 100 km. Nici acum România nu are o autostradă ă care să lege vestul de est sau nordul de sud, iar planurile privind infra­structura rutieră s-au schimbat de la un guvern la altul.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.06.2015

 
Cuvinte cheie:
Autostrazi
, kilometri
, cnadnr
, drumuri nationale
, autostrada
, uniunea europeana
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide