Auto

Bogdan Giurca, Director Vânzări Indirecte Autonom Group: Viitorul industriei auto este electric. Am plasat o comandă de 200 de autovehicule Tesla în acest an şi 50% din ele au fost livrate

ZF Transporturi, Logistică&Automotive

Bogdan Giurca, Director Vânzări Indirecte Autonom...

Autor: Roxana Rosu

10.04.2023, 14:58 710

Viitorul industriei auto este electric, iar noi am plasat o comandă de 200 de autovehicule Tesla în acest an şi 50% din ele au fost deja livrate, a declarat Bogdan Giurca, Director Vânzări Indirecte Autonom Group în cadrul conferinţei ZF Transporturi, Logistică&Automotive.

”Am creat un pachet de electromobilitate bazat pe aceste maşini Tesla. Am încercat să aducem cât mai aproape de utilizator beneficiile leasingului operaţional. Să eliminăm temerile în a adopta acest serviciu. Am adus în acest pachet 15 zile de auto la schimb cu motor termic, am introdus în pachetul de asistenţă pana de curent, iar clienţii pot ieşi din contract la costuri foarte mici, după 12 luni, dacă acest serviciu nu li se potriveşte”.

Bogdan Giurca a adăugat că Autonom a avut creştere de 2 cifre în fiecare an, inclusiv în 2022.

”Anul acesta suntem în grafic. Vedem o încetinire a consumului, care ne preocupă. Dar cred că va fi un an bun, având în vedere capacitatea de eficientizare a costurilor.”

În total, compania vrea să achiziţioneze 4.500 de autovehicule anul acesta, cu accent pe partea de electrificare.

”Am plasat o comandă de 200 de autovehicule Tesla în acest an şi 50% din ele au şi ajuns”

Ce a mai declarat Bogdan Giurca:

Observăm o creştere a pieţei de leasing operaţional. Oferim un serviciu de mobilitate pe care il oferim clienţilor. Este custom made.

O flotă medie, de 30 de unităţi, e compusă din maşini pentru managementul firmei şi pentru personalul operativ, pentru agenţii de vânzări.  Este un serviciu custom, analizăm, propunem mărci,  discutăm de termenele de livrare. A existat o preocupare la Autonom legată de termene, a trebuit să ne reaşeză comercial, când aştepti 12 luni livrarea unei maşini.

Noi avem şi avantajul diviziei de rent-a-car aşa că puteam oferi o maşină până la livrarea celei comandate.  

Adopţia SUV-urilor este o tendinţă la nivel internaţional. Clientul simte impactul preţului indiferent de forma de finanţare, fie ca e cash, credit bancar sau leasing. Plătim mai mult pentru acelaşi produs. Noi oferim bine partea de servicii, manangementul costurilor de operare, şi asta ne-a ajutat să creştem în piaţă.

Am fost extrem de plăcut surprins câte telefoane am primit pentru Tesla, pentru închirierea maşinii pe 1-3 zile. Oamenii vor intâi să încerce maşina.

Există o ingrijorare legată de numărul staţiilor de încărcare. Am montat anul trecut 10 staţii în localiţiile noastre şi vom mai instala şi anul acesta în agenţiile noastre.

Viitorul este electric şi în direcţia aceasta vom merge. Nu excludem hidrogen şi alte e-fuels, dar direcţia este spre electrificare.

Avem o primă tranşă de finanţare cu componentă de sustenabilitate, de 48 mil euro, am semnat o finanţare de 15 mil euro cu BEI tot cu componentă green. Direcţia e clară pentru noi.

Avem cel mai mare număr de angajaţi implicaţi direct în servicii, de 500 de persoane. Avem companii de asistenţă rutieră, de rent-a-car. Focusul este pe servicii şi optimizarea lor .

Dacă am reuşi să atragem în zona de flote mari subvenţiile, ar fi de mare ajutor. Avem cel mai mare ecoticket din zonă. Poate ar trebui impărţit la mai multe maşini.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO