Auto

Cu doi ani înaintea lansării noului Logan, Renault deschide centrul de testare de la Titu

Cu doi ani înaintea lansării noului Logan, Renault deschide centrul de testare de la Titu
29.08.2010, 23:58 108

Printre modelele care vor fi testate aici în perioada imediaturmă­toare se numără versiunile cu motoare Euro 5 ale modelelorDacia actuale, iar din 2011 viitoarea generaţie a Logan, programatăpentru a intra în fabricaţie în 2012.

"Inaugurarea oficială a centrului de la Titu va avea loc pe 15septembrie, iar primul test este programat pentru luna octombrie",a declarat Anca Oreviceanu, directorul de comunicare al RenaultTechnologie Rou­manie.


RTR a proiectat, potrivit reprezen­tanţilor companiei, mai multde 50% din SUV-ul Duster, a cărui concepţie a fost însă începută înurmă cu aproximativ patru ani în Franţa.
Centrul de testare include atât bancuri de probe, clădiri debirouri, cât şi peste
32 km de piste de încercare, care includ atât un "inel" exterior pecare este testată viteza maximă a automobilelor şi care va fiterminat pe 15 septembrie, cât şi circuite secundare de testare asuspensiilor în diferite condiţii.

În luna septembrie vor fi gata o parte din pistele de încercare şibirourile, potrivit oficialilor RTR. Investiţia totală de 450 mil.euro va fi finalizată integral în vara anului viitor, odată ce aufost construite toate circuitele din cadrul centrului.
În prezent la Titu lucrează aproximativ 160 de ingineri, urmând capână la finele acestui an numărul acestora să urce la 300, potrivitoficialilor companiei. Dacă toţi cei 2.500 de ingineri ai RTR vorfi relocaţi la Titu nu a fost decis încă, birourile acestora suntîmpărţite între uzina de la Mioveni şi sediul central din cadrulcomplexului North Gate din Pipera.
Renault Technologie Roumanie a înregistrat anul trecut o cifră deafaceri de 89 de milioane de euro, iar principalele pro­iectederulate au inclus teste pentru modelul Duster, modelul RenaultTwingo şi actua­lele modele din gama Dacia.
Spre deosebire de celelalte divizii din cadrul Group RenaultRomânia, din acţio­nariatul RTR face parte şi Banca Euro­peanăpentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Pentru a finanţa investiţia de166 mil. euro, pentru prima fază a proiectului Renault a contractatun împrumut de 83 mil. euro de la Banca Europeană pentruInvestiţii, va utiliza subvenţii de 28 mil. euro acordate de statşi va realiza o majorare de capital la care va participa şi BancaEuropeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) cu 44 mil.euro. Astfel, în acţionariatul RTR este prezent atât grupulfrancez, cât şi BERD. Potrivit unor surse apropiate Renault,participaţia BERD în cadrul RTR va depinde de evoluţiacompaniei-mamă, dar constructorul francez va răscumpăra ulterioracţiunile băncii europene.
Pentru împrumutul de la BEI, statul român a solicitat Renault săachite o primă anuală de risc de 0,55% din suma garanţieisolicitate care ajunge la 66,6 mil. euro. Potrivit oficialilor RTR,în prezent BERD deţine 48,9% din companie.

În ceea ce priveşte operaţiunile din România, şi Ford a contractatde la BEI un împrumut în valoare de 400 mil. euro garantat înproporţie de 80% de statul român.
În prezent constructorul american se află în negocieri cuexecutivul pentru modificarea contractului de privatizare semnat întoamna anului 2007, prin care se angajau la investiţii de 675 demilioane de euro şi atingerea unei producţii efective de 300.000 demaşini până în 2012.
Potrivit declaraţiilor oficialilor Ford, uzina de la Craiova vaajunge la o capacitate de producţie de 300.000 de unităţi în 2013,când se vor produce efectiv aproximativ 225.000 de maşini.
În cazul RTR, proiectul a avut o întârziere de aproximativ şaseluni, lucrările fiind întrerupte pe fondul crizei economice.

Impact asupra dezvoltării
Investiţia Renault în centrul de testare de la Titu "este ca unmagnet pentru alte noi investiţii private", potrivit declaraţiilorprimarului Ilie Dinu. S-au construit două noi supermarketuri alePlus şi Minimax, acum este în construcţie un nou centrucomercial.
"Zilele acestea o companie belgiană producătoare de mase plastice aachiziţionat în zona Titu un teren de 4 hectare unde vor investi 12mil. euro într-o unitate de producţie. Alte loturi de teren suntdeja achiziţionate de alte companii în vederea unor viitoareinvestiţii, dar planurile acestora au fost amânate pe fondulcrizei", a susţine Dinu.
În ceea ce priveşte investiţiile derulate de municipalitate,acestea s-au concentrat pe îmbunătăţirea infrastructurii, a reţeleide apă, a drumurilor, dar şi în ceea ce priveşte timpul liber - unbazin de înot şi o nouă sală de sport.
Investiţii în apropierea unor oraşe mari s-au mai realizat laDragomireşti, în apro­piere de Bucureşti, unde Pepsi a construit onouă fabrică, sau la Jucu, lângă Cluj, unde Nokia a investit într-onouă facilitate de producţie de telefoane mobile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO