Auto

Dacia pregăteşte o versiune de top pentru Duster

Dacia pregăteşte o versiune de top pentru Duster

Autor: Bogdan Alecu

26.09.2010, 23:25 31

Automobile Dacia ia în calcul lansarea unei noi versiuni aSUV-ului Duster care va fi mai bine echipată decât Laureate,incluzând dotări precum ESP (în cazul motorizării 1,5 litri dCi 110CP) sau pachetele Look şi "Piele", geamuri electrice spate şiradio-CD cu MP3, care până acum pot fi comandate ca opţionale.

"Luăm în calcul să introducem şi în România o versiune deechipare pentru Duster peste cele trei actuale. Acum Duster are ogamă foarte simplă. Este adevărat că acum vindem foarte multechiparea Laureate, atât versiunea standard, cât şi opţionaleleacesteia, în special pachetul "Look", piele, ceea ce arată căoamenii sunt interesaţi de o valoare adăugată", a subliniat MihaiBordeanu, directorul de marketing pentru mărcile Dacia şi Renaultîn cadrul Group Renault România.

Cel mai probabil noua versiune de top va purta denumirea dePrestige, care există deja pe pieţele vest-europene precumGermania.

Potrivit datelor Dacia, majoritatea clienţilor care opteazăpentru un Duster în general se orientează către versiunea cu motordiesel, tracţiune integrală şi echiparea de top Laureate, la caremai adăugă opţionale precum controlul electronic al stabilităţii(ESP). Pe de altă parte, clienţii modelelor Logan sau Sanderopreferă în general versiunile "de mijloc".

"Dacă în cazul Duster clientul în general s-a orientat către oversiune mai bine echipată, în cazul modelelor Logan şi Sanderoexistă un echilibru în ceea ce priveşte puterea de cumpărare,condiţiile actuale şi finanţarea. Românii sunt acum mult mai atenţila acest echilibru preţ-valoare decât erau în trecut, când acceptausă se îndatoreze mai mult pentru nişte opţionale", a subliniatBordeanu.

În august, vânzările Duster au ajuns la 440 de maşini, adicăjumătate faţă de luna precedentă în condiţiile în care luna trecutăuzina a fost în revizie tehnică, iar producţia de maşini a fostaproape de zero. În total, de la demararea vânzărilor în mai şipână în prezent, pe piaţa locală s-au comercializat aproape 2.800de unităţi Duster, faţă de 4.000 de SUV-uri de import în intervalulianuarie-august.

Pentru Duster numărul comenzilor s-a dublat în septembrie, faţăde iulie, în condiţiile în care versiunea 4x4 a fost lansată pemajoritatea pieţelor europene.

"În prezent sunt peste 60.000 de comenzi pentru Duster la niveleuropean în derulare şi o singură fabrică. Într-adevăr, în ţăriledin Vest se aşteaptă foarte mult. Ei au lansat şi mai târziuversiunea 4x4. Acest lucru demonstrează că avem de-a face cu unfenomen în ceea ce priveşte Duster în Europa", a subliniat MihaiBordeanu.

O influenţă asupra campaniilor de promovare ale mărcilor auto aavut-o şi reducerea cu 25% a salariilor bugetarilor, dar şimajorarea TVA de la 19 la 24%.

"Acum trebuie să acordăm o atenţie deosebită campaniilortactice, campaniilor de promoţii, şi campaniilor REMAT", a spusBordeanu, care consideră că piaţa ar trebui să iasă dinconstrângerile legate de ofertele speciale şi încet să sereorieteze către produs.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO