Auto

UPDATE: Reacţia Dacia la testul "elanului": Testul nu respectă normele agreate de constructorii auto

08.08.2010, 12:37 559

Oficialii Dacia susţin că testele realizate de olandezii de lapublicaţia Autokampioen nu se înscriu în linia celor agreate deconstructorii auto, fiind deosebit de dure şi depăşind cu multsituaţiile reale pe care un şofer le poate întâlni pe şosea.Aceştia au realizat un test al "elanului" în care SUV-ul Duster 4x2fără sistemul de control electronic al stabilităţii ESP, aretendinţa de a se ridica pe două roţi şi de a nu păstra traiectoriaimpusă de cel de la volan în condiţiile evitării bruşe a unuiobstacol la o viteză de 65 km/h. În aceleaşi condiţii, modelul 4x4cu ESP oferă un comportament neutru, fără riscul unei posibilerăsturnări în aceleleaşi condiţii.

"Dacia Duster a fost conceput pentru a avea un comportament rutierperfect sigur şi sănătos, indiferent că este sau nu echipat cusistemul ESP. Specialiţtii Renault au fost pe pistele de teste aleAutokampioen. În prezenţa echipelor de la Autokampioen piloţiinoştri au trecut testul precizat de publicaşie, respectând cu totulprotocolul. Duster a reuşit să treacă peste acest test. Totuşi,asemenea majorităţii SUV-urilor concurente ar putea eventual săatingă unele dintre marcajele testului, dar în niciun caz săprezintă vreun risc de răsturnare, aşa cum sugerează publicaţia.Dacia Duster atât în versiunea 4x2 cât şi 4x4 trece cu succes pestediferitele teste standard de evitare (a marcajelor) la care a fostsupus (Glenning, fish-hook NHTSA (SUA), ISO, VDA) şi care corespundunor situaţii reale de condus. Condiţiile testului de evitarepropus de Autokampioen sunt deosebit de severe şi nu corespundtestelor standard agreate de majoritatea constructorilor", audeclarat oficialii Dacia. Aceeaşi situaţie s-a întâlnit şi în cazultestului "elanului" realizat de nemţii de la ADAC (echivalentulgerman al Automobil Club Român) au răsturnat un Logan, făără arespecta standardele unui astfel de test (maşina era echipată cutrei jante din aliaj şi una din tablă, "detaliu" care modificarepartiţia de mase).
Din luna noiembrie a anului viitor Uniunea Europeană a decis catoate maşinile noi să fie echipate cu sistem de control electronical stabilităţii ESP

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO