Auto

Exclusiv online: Ce fel de masini second hand poti cumpara cu 1.000 de euro

Exclusiv online: Ce fel de masini second hand poti cumpara cu 1.000 de euro
01.04.2010, 00:00 376

Mai mult de 550 de oferte pentru automobile cu un pret de panala 1.000 de euro sunt publicate pe site-ul principalului targ autodin Romania, Autovit.

Automobilele scoase la vanzare de catre proprietarii lor pentruo suma de pana la 1.000 de euro au insa o vechime mai mare de 12ani si sunt in general modele uzate moral si fizic, a caror reviziegenerala necesita cel putin o suma egala cu cea cheltuita laachizitie.

Astfel, modele precum un Ford Mondeo din 1996, Opel Astra din1997, Volkswagen Golf din 1995 si cu un kilometraj ce a depasit demult timp 100.000 km, pot fi acum achizitionate la jumatate de pretfata de un an in urma.

Preturile au mers in jos cu sute de euro in ultimele 12 - 18luni deoarece inflatia de automobile relativ noi a pus presiune pepret iar proprietarii cu masini mai vechi de 10 ani s-au vazutnevoiti sa reduca din suma solicitata.
Este cazul lui Ionut G. care din aprilie 2009 incearca sa vanda unFord Sierra fabricat in 1992. Dupa 11 luni in care anuntul postatavea un pret de 1.700 de euro, proprietarul l-a redus in lunamartie la 1.000 de euro.

"Masina a fost in familie multi ani dar acum avem alte douaautomobile. Anul trecut am socotit ca e timpul sa o vindem daroferta este prea mare acum. Sunt mii de masini, cu vechime de 3-5ani care au un pret si sub 5.000 de euro asa ca nu mai poti vinde omasina de 18 ani cu 2.000 de euro", a spus Ionut.

Incepand cu primul trimestru al anului trecut in piata autosecond hand au intrat multe automobile cumparate in perioada 2004 -2008 in leasing, automobile care fie au fost recuperate sirevandute de firmele de leasing fie au fost scoase la vanzare debunavoie de catre proprietari.

Astfel, cu 600 - 900 de euro poti achizitiona acum un Opel Corsadin 1994 cu inchidere centralizata, servodirectie si chiar airbag,dar si cu 180.000 km, un Peugeot 106 cu geamuri electrice, Un FordMondeo de peste 300.000 de km din 1996 sau chiar o Dacia de 11 anisi 70.000 km.

Reparatiile in cazul acestor automobile pot fi insa costisitoarein cazul defectarii unei componente importante a ansambluluimotopropulsor intrucat piesele de schimb sunt de stul de greu decomandat iar majoritatea serviceurile nu dispun de softuri dediagnostica pentru electronica instalata pe automobilele deprovenienta straina din urma cu 15 ani. Acestea sunt printreprimele automobile importate din tari precum Germania, Franta sauItalia la jumatatea anilor 90, cand industria auto locala nu erainca dezvoltata iar achizitia unui automobil strain se realiza inprincipal din parcurile auto second hand din alte tari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO