Auto

Forza Rossa a livrat în România primul Ferrari care nu are voie să circule pe drumurile publice

Forza Rossa a livrat în România primul Ferrari care nu are voie să circule pe drumurile publice

Forza Rossa a livrat în România primul Ferrari care nu are voie să circule pe drumurile publice

Autor: Bogdan Alecu

31.07.2011, 15:31 8567

Forza Rossa, importatorul Ferrari pe piaţa locală, a livrat lafinele săptămânii trecute primul Ferrari 458 Challenge din celetrei care vor fi livrate în România. Noul Ferrari are un preţ de210.000 de euro fără TVA şi care poate fi utilizat exclusiv pecircuit sau drumuri închise, acesta nefiind omologat pentru drumuripublice şi care implicit nu poate fi înmatriculat.

"Acest bolid de curse a fost proiectat pentru a concura pecircuitele de viteză din Europa sau din lume, în cadrul TrofeuluiFerrari Challenge, care este organizat ca un Campionat MondialFerrari. Forza Rossa a vândut două astfel de automobile de curseclienţilor din România, în afara celui achiziţionat pentru echipade curse a reprezentanţei", au declarat oficialii Forza Rossa.

În condiţiile în care nu pot rula cu aceste maşini pe drumurilepublice, clienţii utilizează automobilele 458 Challenge în cadrulevenimentelor organizate de Forza Rossa, pe circuitele de vitezădin Europa precum Hungaroring (Ungaria), Zeltweg (Austria), SpaFrancorchamps (Belgia), Le Castellet (Franţa) sau altele. "Pe toatădurata anului organizăm evenimente exclusive unde clienţii se potbucura de maşinile lor. Prin serviciul de service maşinile suntverificate şi întreţinute indiferent dacă cei care au cumpăratautomobilele le folosesc în România sau în altă ţară. de asemenea,există şi clienţi de modele de stradă care însă le folosesc în mareparte pe circuit", au subliniat oficialii importatorului.

Ferrari 458 Challenge este versiunea de curse a lui 458 Italiaşi este proiectat pentru competiţia Ferrari Challenge Trofeo.Automobilul dispune de acelaşi motor V8 de 4,5 litri şi 570 CP la9.000 rpm, însă cutia de viteze cu dublu-ambreiaj este recalibratăpentru a avea un răspuns şi mai prompt. Principalele diferenţe faţăde modelul de serie sunt reprezentate de diferenţialul spateelectronic, sistemul de control al tracţiunii F1-Trac, cel maisofisticat utilizat vreodată de Ferrari, dar şi suspensia adaptatăpentru circuit, jantele de 19 inchi cu anvelope sport Pirelli,frâne Brembo CCM2 "împrumutate" de la Ferrari 599 FXX şi elementelede caroserie din fibră de carbon utilizată pentru a reduce cât maimult greutatea maşinii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO