Jan Ptacek, director general al Renault Commercial Roumanie: În aceşti zece ani Dacia a înregistrat un progres pe care alte mărci cu tradiţie nu au reuşit să-l parcurgă într-o perioadă mai lungă de timp
Cehul Jan Ptacek, 44 de ani, care a preluat de la 1 septembrie funcţia de director general al Renault Commercial Roumanie (RCR), compania care vinde pe piaţa locală mărcile
Dacia, Renault şi Nissan, spune că guvernul poate adopta în continuare măsuri pentru a susţine vânzările de maşini noi, iar noul program propus de Guvern, Prima maşină, poate funcţiona cu viitorul program Rabla.
„Orice program care susţine piaţa auto şi care aduce beneficii clienţilor va fi susţinut de noi. Acest tip de creditare propus de programul Prima maşină a funcţionat în alte ţări şi poate fi unul cu rezultate şi în România. Cele două programe nu se exclud reciproc, iar un program de tip Prima maşină poate veni ca o măsură complementară la cel care există deja, dar şi ca unul inde-pendent“, a spus Jan Ptacek.
În acest an toate cele 17.000 de tichete alocate persoanelor fizice prin intermediul Rabla s-au epuizat cu aproape o lună înainte de termenul-limită, cu toate că cei mai mulţi dintre importatorii de pe piaţa locală spun că programul nu mai este unul eficient. Spre deosebire de anul trecut, când din cele 20.000 de tichete s-au utilizat numai 13.000 la achiziţia unui autoturism nou, noul sistem informatic implementat în acest an a permis utilizarea integrală a tichetelor.