Auto

Pentru o piaţă de 250.000 de maşini noi/an „România urbană“ trebuie să se unească cu „România rurală“

Teodor Brusalis, directorul general al Hyundai Auto România

Teodor Brusalis, directorul general al Hyundai Auto România

Autor: Bogdan Alecu

20.04.2015, 09:25 273
Dezvoltarea infrastructurii şi eliminarea decalajelor economice între urban şi rural ar putea readuce vânzările de maşini noi către un prag de 250.000 de unităţi pe an, atins de altfel în perioada 2006-2008, este de părere Teodor Brusalis, directorul general al Hyundai Auto România, importatorul mărcii coreene pe piaţa locală, parte a Ţiriac Holding.
 
„În industria auto există optimism şi piaţa îşi va reveni, însă pentru ca vânzările să crească este nevoie de o unificare a României, între cea rurală şi cea reprezentată de Bucureşti şi marile oraşe între care există mari diferenţe acum“, a spus Teodor Brusalis în cadrul evenimentului „Piaţa auto în 2015“ organizat de Dan Vardie Consult.
 
Şeful Hyundai România a subliniat faptul că într-o ţară membră a Uniunii Europene precum România nu este normal ca oamenii să fie obligaţi să meargă cu avionul la Iaşi sau Timişoara pentru faptul că drumul este prea aglomerat şi cu o durată prea mare de timp în lipsa unei autostrăzi. În prezent în România 46% din populaţie trăieşte în mediul rural.
 
„În România sunt 2.800 de sate şi comune în care nu vezi şi nu vei vedea o maşină nouă la poartă. Când vom vedea o dezvoltare a infrastructurii şi a economiei şi în aceste zone, atunci piaţa auto locală va urca la peste 250.000 de maşini“, a subliniat Brusalis.
 
La nivel naţional, din cele 82.800 de autoturisme vândute anul trecut, 41.000 s-au livrat în Bucureşti potrivit dealerilor auto, astfel încât în Capitală, unde sunt circa 2 milioane  de locuitori se vând jumătate din maşinile dintr-o ţară de 20 mil. de locuitori. Spre comparaţie, în 2006, din cele 256.000 de maşini vândute, doar 95.700 s-au livrat în Bucureşti, adică 37% din total.
 
„Când vorbim de cifre, noi vorbim de „ţara Bucureşti“, aceasta este acum realitatea economică. Din punctul de vedere al sănătăţii economice, atunci când Bucureştiul are un procent mult mai ridicat decât ţara, este un lucru grav. Un procent de 35% ar fi normal, dar o piaţă auto superputernică în Bucureşti nu aduce veşti bune“, a spus Silviu Preoteasa, directorul dealerului Midocar, care comercializează mărcile Volkswagen şi Audi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO