Auto

SIAB a majorat vanzarile importatorilor cu minim 30%. Adevaratele rezultate se vad la bilantul lunii octombrie

SIAB a majorat vanzarile importatorilor cu minim 30%. Adevaratele rezultate se vad la bilantul lunii octombrie

Salonul International Auto de la Bucuresti a atras in acest an 250.000 de vizitatori, sub estimarile initiale ale organizatorilor care mizau pe prezenta a 300.000 de persoane

22.10.2007, 14:43 24

Prezenta la Salonul International Auto de la Bucuresti (SIAB) le-a adus importatorilor auto cresteri cuprinse intre 30% si 100% in perioada targului, cele mai bune rezultate fiind raportate in cazul marcilor de volum.
"Estimam ca Salonul Auto de la Bucuresti a determinat o crestere a vanzarilor in intervalul 5-24 octombrie de aproximativ 20-30%. Adevaratul impact al SIAB-ului asupra pietei se va vedea in schimb la nivelul vanzarilor din intreaga luna octombrie, dar si pana la sfarsitul anului", a declarat Dragos Magdalina, director general al departamentului de vanzari din cadrul Romcar, importatorul Ford pe piata locala.
Vanzarile Ford au avansat cu peste 59% in primele noua luni ale acestui an, la 14.632 de unitati, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, accelerand ritmul de crestere care la opt luni era de 56%. La nivelul lunii septembrie, vanzarile Ford au atins nivelul de 1.984 de unitati, in crestere cu aproape 83% in comparatie cu acelasi interval din 2006. Modelul de clasa mica Fiesta, cel mai bine vandut Ford in primele noua luni cu 4.754 de unitati, a inregistrat un feedback pozitiv din partea vizitatorilor Salonului, chiar daca se apropie de finalul carierei.
Salonul Auto de la Bucuresti a dorit la editia din acest an sa se evidentieze in primul rand prin numarul ridicat de premiere si avanpremiere prezentate pe piata locala si chiar a conceptelor de design. Dar, ideea de "targ auto", unde importatorii prin intermediul dealerilor prezenti in cadrul standului, incheie precontracte de vanzare, a ramas, chiar daca s-a diminuat semnificativ daca ne raportam la editiile precedente.
Kia Rom Auto, importatorul marcii coreene pe piata locala a inregistrat pe perioada SIAB-ului semnarea a 78 de contracte de vanzare prin intermediul dealerului Mit Motors International, numar de doua ori mai mare, raportat la vanzarile inregistrate pe parcursul unei saptamani obisnuite, in care se semneaza aproximativ 35-40 de contracte.
In primele noua Kia a inregistrat pe piata locala vanzari de 1.898 de unitati, dintre care 397 de unitati la nivelul lunii septembrie. In cadrul standului, Kia a prezentat alaturi de intreaga gama inclusiv noul cee'd SW, versiunea break a modelului de segment compact lansat pe piata locala la sfarsitul lunii aprilie.
Un raspuns pozitiv din partea vizitatorilor a primit si Citroen Romania pentru noul SUV C-Crosser si C4 Sedan.
"Ca urmare a feedback-ului pozitiv primit pe perioada SIAB-ului s-a luat decizia de a lansa pe piata locala noile modele C-Crosser si C4 Sedan incepand cu prima parte a anului viitor", au declarat reprezentantii Citroen Romania, companie care a preluat activitatea de import al constructorului francez pe piata locala in aceasta vara, fostul importator, ATS, devenind cel mai important dealer al retelei.
Citroen a inregistrat 60 de comenzi pe perioada Salonului, insa reprezentantii companiei spun ca rezultatul prezentei la SIAB va fi resimtit in lunile urmatoare, pe listele reprezentantilor de vanzari ale grupului francez figurand in prezent 600 de potentiali clienti.
Peugeot, cel de-al doilea constructor din cadrul grupului PSA, dupa Citroen, reprezentat pe piata locala de catre Trust Motors nu a fost prezent la SIAB, compania nefiind de acord cu locatia si cu conditiile de prezentare din acest an.
"Peugeot nu a fost afectat de catre SIAB in niciun fel. O piata care va atinge in acest an un volum de aproape 350.000 de autovehicule, valoare aferenta unei cresteri de 24% in comparatie cu anul trecut, nu poate fi influentata semnificativ de catre un Salon Auto", subliniaza Radu Cristian, director comercial la Trust Motors.
In perioada Salonului, Trust Motors a inregistrat contractarea a 750 de unitati (s-au incheiat contracte cu privire la achizitionare, automobilele urmand a fi livrate la o data ulterioara), in crestere cu 32,7% in comparatie cu acelasi interval din 2006. O crestere de aproximativ 32% a inregistrat Peugeot si in primele noua luni ale anului, la 12.845 de unitati. Daca vanzarile Peugeot pe piata locala nu au fost influentate de absenta din cadrul SIAB, Opel si Chevrolet, cele doua marci ale General Motors prezente pe piata locala au inregistrat o dublare a volumelor in comparatie cu perioada similara din 2006.
Potrivit lui Cristian Oltean, director de marketing al General Motors Romania, cu trei zile inaintea inchiderii SIAB fusesera primite comenzi pentru 300 de modele Opel si 200 de masini Chevrolet, in crestere cu 100% in comparatie cu acelasi interval dintr-o luna obisnuita.
In intervalul 4-12 octombrie, Porsche Romania a inregistrat comenzi pentru 606 autoturisme Volkswagen, 703 Skoda si 72 de modele Audi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO