Auto

Test auto ZF: Renault Laguna Coupe 4Control, sau cum francezii vor să cucerească segmentul sport. Galerie FOTO

Test auto ZF: Renault Laguna Coupe 4Control, sau cum francezii vor să cucerească segmentul sport

Renault Laguna Coupe 4Control

Autor: Bogdan Alecu

28.03.2011, 15:39 328

Cunoscut pe piaţa locală în special pentru modelele maiaccesibile, Renault doreşte să se impună acum şi pe segmentulmaşinilor sport, cu Laguna Coupe. În plus faţă de coupeurile"tradiţionale", acum Laguna dispune şi de sistemul 4Control carepermite "rotirea" şi a roţilor din spate nu doar a celor faţăatunci când se abordează un viraj.

Dacă anul trecut am testat modelul echipat cu motorul pe benzinăde 2,0 litri şi transmisie automată, combinaţie nu tocmai pe placulcelor ce doresc un automobil sportiv, anul acesta am testatversiunea diametral opusă - cu motor diesel şi cutie de vitezemanuală.

Şi nu este vorba despre orice diesel, ci de versiunea de top acelui de 2,0 litri dCi care dispune de 180 CP şi 400 Nm. Acestaeste cuplat la o cutie manuală cu şase viteze, bine etajată şi cu otimonerie plăcută a levierului.

Principala noutată a modelului testat o reprezintă sistemul4Control. Acesta a fost dezvoltat de Renault îpreună cu diviziaRenault Sport şi reprezintă un şasiu cu patru roţi directoare.Controlul direcţiei este gestionat de o unitate electronică cemăsoară în permanenţă viteza de deplasare, unghiul de bracare alvolanului, informaţiile venite de la ABS, ESP plus stilul de condusabordat.

Astfel, până la viteze de 60 km/h roţile spate virează în sensopus celor din faţă pentru a oferi o manevrabilitate mai bună înspaţii restrânse, cum ar fi parcările iar peste 60 km/h roţilespate virează în aceeaşi direcţie cu cele faţă pentru a se evitasupravirarea. Astfel se reduce forţa centrifugă care acţioneazăasupra maşinii în virajele abortate mai sportiv. Mai mult, sistemulacţionează şi independent, fără intervenţia celui de la volanatunci când sunt depistate acceleraţii laterale specifice unuiderapaj.

Cu toate că nu discutăm de un sistem revoluţionar, acesta seregăseşte momentan numai în segmentul de lux, fiind relansat odatăcu noua Serie 7 de la BMW echipat cu Active Steering.

Cu toate că la prima vedere sistemul pare sofisticat şi că arnecesita o perioadă de acomodare, nu a fost cazul. Maşina s-adovedit a fi una la fel de manevrabilă ca una de segment compact,cu toate că în acest caz era vorba de un coupe de clasă medie.Suspensia este ceva mai dură decât în cazul modelului Laguna cucinci uşi, dar ceea ce permite abordarea unui stil de condus maidinamic.

În ceea ce priveşte consumul, deşi motorul se apropie de pragulde 200 CP, consumul mediu indicat de computerul de bord nu adepăşit valoarea de 8,5 litri/100 km. Acesta este capabil săaccelereze de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde şi să atingă o vitezămaximă de 223 km/h.

Preţul de bază al modelului Laguna Coupe cu motorul de 2,0 litridCi şi echipare GT este de 27.350 de euro cu TVA inclus. Echipareainclude faruri bi-xenon, senzori de parcare, geamuri electrice.

Modelul de test avea un preţ de 31838 de euro, în condiţiile încare echiparea sa includea sistem audio Bose cu zece incinteacustice, scaune faţă electrice şi încălzite, faruri adaptice şisistem de navigaţie cu display de şapte inchi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO