Auto

Test auto ZF: Toyota Avensis, eficienţă niponă

Test auto ZF: Toyota Avensis, eficienţă niponă

Toyota Avensis

Autor: Bogdan Alecu

19.05.2011, 11:55 1366

Toyota Avensis reprezintă alături de Mazda6 şi Honda Accordalternativa niponă la limuzinele tradiţionale din clasa medie, cumar fi VW Passat, Ford Mondeo sau Opel Insignia. Dacă Mazda6 mizeazăpe sportivitate, Accord un pic mai mult pe confort, Avensis pariazăpe eficienţă.

Cu toate că designul exterior al maşinii pare ceva mai"non-conformist", limuzina este cât se poate de clasică lainterior. totul este proiectat să fie eficient şi practic, nu săiasă în evidenţă. Mai mult, din acest punct de vedere am testatmotorizarea diesel 2,2 D-4D de 150 CP în versiunea Executive, carereprezintă al doilea nivel de echipare şi care are un preţ depornire de 26.600 de euro cu TVA inclus.

Dacă la exterior Avensis preia o serie de linii care o claseazăîn partea "non-conformistă" a segmentului mediu, interiorul esteaproape la fel de clasic ca cel întâlnit la generaţia anterioară.La acest capitol Toyota nu oferă nicio surpriză. Materialele suntde o calitate medie plăcute la atingere şi cu îmbinări şi finisărifoarte bune.

La fel, şi nivelul de ergonomie este unul ridicat, totul fiind undetrebuie sa fie, fără nicio surpriză. Din acest punct de vedereAvensis este o maşină cât se poate de corectă, cu un design clasic,fără niciun fel de surprize legate de ergonomie. Mai mult,portbagajul de 510 litri şi spaţiul generos destinat locurilorspate îl recomandă pentru drumurile lungi, indiferent dacă vorbimde unul, doi sau trei pasageri.

În ceea ce priveşte motorizarea, pentru testul de la Bucureştila Sibiu şi retur am ales motorizarea diesel de 2,2 litri D-4D de150 CP. Singurul "defect" care i se poate găsi acestei motorizărieste faptul că depăşeşte pragul "psihologic" de 2,0 litri, careatrage după sine taxe mai mari şi o asigurare de tip RCA maiscumpă.

Pe de altă parte, consumul mediu în extraurban a fost deaproximativ 6 litri/100 km, iar în Capitală acesta nu a depăşitpragul de 8,5 litri/100 km. Având în vedere cuplul de 340 Nmdisponibil între 2.000 şi 2.800 rpm, reprizele oferite sunt bune,iar depăşirile de camioane se pot efectua fără un efort prearidicat.

Preţul de pornire al lui Avensis 2,2 D-4D este de 26.600 de eurocu TVA inclus şi echiparea Executive, care include jante din aliajde 16 inchi, radio-CD cu MP3, climatizare pe două zone, volanmultifuncţional din piele şi sistem de control al stabilităţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO