Auto

Vânzările Dacia au revenit pe creştere anul trecut

Vânzările Dacia au revenit pe creştere anul trecut

Noul Logan, unul dintre motoarele creşterii vânzărilor Dacia

Autor: Bogdan Alecu

21.01.2013, 00:07 735

Dacia a vândut anul trecut aproape 360.000 de autovehicule la nivel mondial, în creştere cu 5% faţă de anul anterior, constructorul autohton revenind pe plus după ce în 2011 vânzările mărcii au scăzut cu două procente. Cele aproape 360.000 de maşini au fost asamblate la cele trei uzine Dacia, cele mai multe, aproape 330.000, fiind produse la Mioveni în România, iar restul la cele două uzine din Maroc, Tanger şi Casablanca.

Cea mai mare piaţă pentru Dacia s-a menţinut Franţa cu 84.522 unităţi comercializate, în scădere cu aproape 10% faţă de anul anterior, urmată de Germania, cu 46.590 unităţi, în creştere cu şapte procente şi de Algeria, cu 41.710 vehicule. Pe piaţa algeriană vânzările mărcii Dacia au crescut cu aproa­pe 120% faţă de anul anterior, la 41.700 de autovehicule, piaţa africană fiind acum cea de-a treia cea mai mare pentru Dacia, fiind depăşită doar de Franţa şi Germania şi singura unde s-a înregistrat o creştere de trei cifre. Mai mult, maşinile Dacia vândute în Algeria sunt produse la Mioveni, nu în Maroc, creşterea pe piaţa nord-africană având o influenţă directă asupra cifrei de afaceri a Automobile Dacia.

Creşterea de anul trecut a venit şi în contextul în care 2012 a reprezentat anul extinderii gamei Dacia cu şase modele noi. "Aceasta a permis mărcii Dacia să-şi reînnoiască oferta, prin introducerea noilor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway. În plus, gama a fost extinsă şi pe noi segmente de pia­ţă, cum ar fi cel al vehiculelor de familie şi al utilitarelor, cu modelele Lodgy, Dokker şi Dokker Van", au spus oficialii Dacia.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO