Bănci și Asigurări

Alpha Bank: Apropierea de client este cheia in retail

03.10.2007, 19:30 26

Alpha Bank a venit pe piata cu un nou concept de unitate bancara de mici dimensiuni, amplasata in centre comerciale si destinata exclusiv clientilor persoane fizice.
"Este un magazin bancar, instalat in malluri sau centre de afaceri pentru a satisface nevoia de servicii bancare a clientilor persoane fizice", spune Sergiu Oprescu, presedintele executiv al Alpha Bank Romania. Noile unitati, numite Alpha Point, sunt de dimensiuni foarte reduse, fiind operate cu numai doi angajati. In ultimele trei saptamani, banca a instalat cinci astfel de unitati, iar inca cel putin cinci vor deveni operationale pana la sfarsitul anului.
"Convenienta trebuie sa fie principalul atribut al retailului in viitor", spune Oprescu, care considera ca prin aceasta miscare Alpha "coboara in piata, alaturi de client".
De altfel, mai multi jucatori, precum BRD, Volksbank sau UniCredit Tiriac au colaborari cu mari retaileri, avand unitati instalate in cadrul centrelor comerciale.
Oprescu spune ca Alpha Bank Romania este prima filiala a grupului elen Alpha care implementeaza conceptul de in-store banking.
Aceste unitati de mici dimensiuni sunt "centre de originare de business", urmand sa aiba exclusiv atributii de vanzare de produse. Astfel, in cadrul acestor unitati vor putea fi derulate operatiunile de baza - plati de facturi, tranzactii cu numerar (in anumite limite), deschiderea de conturi sau constituirea de depozite. Pentru operatiunile de schimb valutar, Alpha urmeaza sa instaleze automate de schimb valutar (ASV-uri). Totodata, unitatile Alpha Point vor avea competente de initiere de credite de consum si ulterior chiar si imobiliare, prin preluarea documentatiei.
Grecii de la Alpha Bank, prezenti pe piata locala inca de la inceputul anilor '90, au anuntat in primavara un plan agresiv de extindere a prezentei teritoriale.
Astfel, banca urmeaza sa ajunga la 300 de unitati pana la sfarsitul lui 2010. La sfarsitul anului trecut, banca opera 70 de unitati. In aceste conditii, Alpha ar trebui sa ajunga la 9% din piata locala a creditelor, fata de 5%, cat controla la sfarsitul anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO