Bănci și Asigurări

Angajaţii unei sucursale a Credit Europe din Braşov au transferat fraudulos un milion de lei din conturile a cel puţin 14 clienţi

11.08.2010, 23:58 42

Angajaţii unei sucursale a Credit Europe Bank din Braşov autransferat fraudulos din conturile unor clienţi circa un milion delei (un sfert de milion de euro) pe parcursul lunii iulie, bancadeclanşând o anchetă internă şi depunând plângere penală.
Până acum 14 clienţi au formulat plângeri penale privind dispariţiasumelor din cont, iar alţii sunt în proces să depunăplângeri.
"Banca investighează plângerile pentru fiecare client în parte, pebaza documentelor pe care le prezintă, a declaraţiilor lor şi prinverificare în propriile arhive informatice şi ale sistemelor desupraveghere. Pe măsură ce cererile sunt soluţionate, bancarestituie sumele clienţilor", spun reprezentanţii băncii. Aparent,au existat şi cereri de despăgubire din partea unor persoane carenu au avut depozite la bancă.
"Toţi membrii departamentului de control intern sunt deja înBraşov, iar o plângere penală a fost înaintată pe 5 august.Acţiunea controlului intern a clarificat deja o parte din cereri şisituaţia unor conturi şi va continua pe parcursul weekendului", maispun reprezentanţii băncii.
Băncile au poliţe de asigurare împotriva riscului de a înregistrapierderi din cauza acţiunilor propriilor angajaţi, astfel că fraudanu va afecta rezultatul financiar.
Cinci persoane se află pe lista suspecţilor
Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Braşov a anunţat miercuri căpoliţiştii au cinci suspecţi în acest caz, printre care şi unmembru din conducerea unităţii respective, trei operatori de ghişeuşi un casier, potrivit Mediafax. Cele cinci persoane sunt cercetateîn stare de libertate pentru fals informatic şi fraudăinformaţională.
"Imediat după sesizare (din 5 august - n. red.) poliţiştiiServiciului de Investigare a Fraudelor s-au deplasat la sediulsucursalei şi au solicitat declanşarea unui audit bancar", a spuscomisarul-şef Liviu Naghi, purtătorul de cuvânt al IPJ Braşov citatde Mediafax. Ulterior, cazul a fost trimis către Direcţia deInvestigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şiTerorism - Serviciul Teritorial Braşov. Potrivit procuroruluiCătălin Borcoman, purtătorul de cuvânt al instituţiei, banii luaţidin contul clienţilor au fost transferaţi în contul unei societăţicomerciale, fiind ulterior ridicaţi.
Iniţial, Credit Europe a evitat să publice detalii privind frauda,pentru a nu interfera cu desfăşurarea anchetei penale. Frauda afost făcută publică ieri de membrii Comisariatului Judeţean pentruProtecţia Consumatorului (CJPC) Braşov, care a reacţionat laplângeri depuse de 11 clienţi, dispunând şi amenzi în acestecazuri.
Comisarul-şef adjunct al CJPC Braşov Ionel Spătaru a declaratmiercuri, citat de Mediafax, că a aplicat băncii o sancţiune de50.000 de lei şi a dispus ca sumele să fie restituite clienţilor întermen de 15 zile. Cele mai mari sume retrase fraudulos dinconturile clienţilor au fost de 204.000 de lei, respectiv de 73.000de euro.
Practic, cei 11 clienţi care au depus plângere la ProtecţiaConsumatorului aveau depozite la bancă, dar în momentul în cares-au prezentat la ghişeu pentru a-şi retrage banii li s-a comunicatcă nu au fonduri în cont.
Credit Europe Bank este un jucător de talie medie pe plan local, cuactive de circa un miliard de euro, fiind parte a grupuluifinanciar controlat de miliardarul turc Husnu Ozyegin. Banca aînregistrat anul trecut un profit operaţional (înainte de deducereacheltuielilor cu provizioanele) de 27 de milioane de euro.
Pentru anul acesta are bugetat un profit net de
14 milioane de euro (după constituirea provizioanelor şi platataxelor). Credit Europe operează o reţea de 85 de unităţiteritoriale şi 155 de ATM-uri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO