Bănci și Asigurări

BCR pune la pachet achizitia si finantarea constructiei de case

BCR pune la pachet achizitia si finantarea constructiei de case

Dorin Cojocaru: Am asezat la nivel national o structura specializata pe zona creditarii in domeniul imobiliar

23.10.2007, 20:36 34

Cu spatii special amenanjate in cadrul unitatilor si echipe mobile de vanzari, BCR incearca sa isi adjudece o felie cat mai mare din piata in crestere a tranzactiilor cu imobile noi.
BCR, cea mai mare banca din sistem, a lansat ieri un nou concept de finantare pe zona imobiliara, care combina parteneriatul direct cu dezvoltatorii de proiecte imobiliare si structurarea unor oferte personalizate pentru cumparatorul final.
Conceptul de "Centru imobiliar" a fost implementat in 22 de unitati din reteaua BCR, unde clientii au acces la spatii amenanjate sub acest brand si consilieri specializati in finantarea investitiilor imobiliare. Cele 22 de puncte de vanzare, dintre care 10 concentrate in Bucuresti, sunt coordonate de sase centre regionale, unde vor activa echipele mobile, care asigura colaborarea cu dezvoltatorii imobiliari.
"Am asezat la nivel national o structura specializata pe zona creditarii in domeniul imobiliar. Avem o gestiune personalizata pentru fiecare dezvoltator imobiliar", a spus Dorin Cojocaru, directorul executiv al Directiei credite retail din BCR, la lansarea Centrului Imobiliar din Bucuresti.
Practic, BCR va negocia cu dezvoltatorii anumite scheme de finantare (atat costul creditelor, cat si documentele necesare), urmand ca acestia sa le recomande clientilor interesati de o achizitie varianta finantarii de la banca. Totodata, banca personalizeaza pentru clientul final oferta de finantare, la nivelul structurii - aport propriu si credit.
In acest moment, BCR are parteneriate cu 35 de dezvoltatori de proiecte imobiliare numai in Capitala.
Cojocaru noteaza totusi ca in prezent circa 80% din cererea de credite imobiliare vizeaza finantarea tranzactiilor cu imobile vechi (second market), acest segment fiind in continuare deservit de unitatile clasice ale bancii.
Conceptul de centre specializate in oferirea de finantari imobiliare prinde teren pe piata locala. Miscarea facuta de BCR continua sirul deschis de Raiffeisen Bank, care a inceput inca din 2006 sa opereze astfel de unitati. In prezent, Raiffeisen opereaza opt sucursale "Casa ta", specializate in finantari imobiliare, iar pe langa acestea a mai amenanjat spatii specializate in 20 de unitati teritoriale.
Pana la sfarsitul anului, Raiffeisen mai vrea sa deschida inca sase sucursale "Casa ta", in timp ce numarul punctelor de vanzare amenajate in cadrul unitatilor clasice (Mortgage corner) va ajunge la 50. Grecii de la Bancpost au creat o forta de vanzari specializata pentru vanzarea de finantari imobiliare, avand ofiteri dedicati in cadrul unitatilor din retea. Banca nu a creat insa si centre specializate pentru vanzarea de finantari imobiliare.
Dezvoltarea rapida a pietei imobiliare a atras numeroase banci, care vad o oportunitate dubla de afaceri: pe langa finantarea proiectului propriu-zis, cumparatorii finali sunt de asemenea potentiali clienti pentru credite ipotecare.
Bancherii privesc cu multa speranta spre creditul imobiliar, de la care se asteapta cresteri importante in anii urmatori, in conditiile in care creditul de consum ar trebui sa se plafoneze.
Creditul imobiliar (excluzand insa creditele de nevoi personale cu garantii imobiliare) a crescut incet, ajungand abia la 10,7 miliarde de lei (3,2 miliarde de euro) la sfarsitul lui august. Creditul de consum totaliza 44,9 miliarde de lei (13,3 miliarde de euro) la acel moment. Pe pietele mature, creditul imobiliar este predominant, reprezentand in general trei sferturi din finantarile contractate de populatie. Statistica BNR nu tine insa cont de faptul ca o buna parte dintre creditele de nevoi personale garantate cu ipoteca (incluse acum in categoria creditelor de consum) sunt utilizate de fapt pentru finantarea investitiilor imobiliare.
Atentia tot mai mare acordata creditelor imobiliare (fie clasice, fie cele hibride) se simte de altfel si din ofertele promotionale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO