Ce planuri are a doua bancă din România pentru acest an

BRD a bugetat creşterea creditării cu 8% în 2016 şi un avans pentru venitul net bancar de 5%

28 mar 2016 Autor: Claudia Medrega

BRD-SocGen, a doua bancă de pe piaţa locală, mizează în acest an pe creşterea creditării cu 8%, în principal pe segmentul corporate, şi a bugetat creşterea venitului net bancar cu aproximativ 5% faţă de nivelul de 2,5 mld. lei din 2015, anticipând îmbunătăţirea profitului.

„În 2016 se aşteaptă o creştere a venitului net bancar cu aproximativ 5% ca urmare a creşterii activităţii comerciale. Marja netă de dobândă este estimată să crească cu aproximativ 7%, datorită creşterii volumului de credite şi efectelor de structură pozitive“, potrivit planurilor băncii. Acţionarii BRD-SocGen urmează să voteze la jumătatea lunii aprilie bugetul pentru acest an.

Anul trecut venitul net bancar al BRD s-a diminuat cu 4,4%, până la aproape 2,5 mld. lei, ca urmare a ratelor de dobândă aflate la minime istorice şi a anulării sau reducerii unor comisioane pentru clienţi persoane fizice. Pentru acest an, BRD susţine că veniturile din comisioane vor beneficia de lărgirea bazei de clienţi şi de contribuţia sporită a activităţilor care se conturează ca noi factori de creştere (gestiunea activelor, asigurările).

După ce anul trecut creditarea a staţionat, pentru 2016 BRD a bugetat creşterea creditării cu 8%, la 28,8 mld. lei. Împrumuturile pentru companii sunt programate să avanseze cu 14,5%, la un sold de 10,2 mld. lei, în timp ce creditele retail ar urma să urce cu 4,8%, la 18,6 mld. lei. Pe componenta corporate, banca are în vedere dezvoltarea unei strategii de creditare bazată pe „o abordare sectorială selectivă în concordanţă cu oportunităţile pieţei“ vizând cu prioritate sectoare ca energia, agricultura/ agro-industria şi marii comercianţi. Şi exportatorii, ca şi marii jucători la nivel regional, vor fi ţintiţi.

Volumul creditelor noi acordate persoanelor fizice a ajuns anul trecut la 5 mld. lei, în creştere cu aproape 22% faţă de 2014. BRD a înregistrat o creştere a numărului de clienţi activi persoane fizice cu 14.000, până la 2,1 milioane. Pentru 2016, banca anticipează creşterea numărului total de clienţi cu 1%, la 2,27 milioane persoane.

BRD a reuşit anul trecut să-şi consolideze profitul la peste 445 mil. lei, de circa zece ori peste câştigul net din 2014. Rezultatul a fost susţinut de diminuarea costului riscului şi de reducerea cheltuielilor operaţionale, în condiţiile în care veniturile au fost în scădere.

Cheltuielile operaţionale au fost reduse în 2015 cu 2,3%, ajungând la 1,3 mld. lei, în principal ca urmare a economiilor la cheltuielile imobiliare, cu servicii de consultanţă şi cu angajaţii. Indicatorul cost/venit a fost de 51,7%.

Pentru acest an, BRD anticipează creşterea cheltuielilor operaţionale cu 4% influenţată de factori divergenţi: optimizarea proceselor va conduce la creşterea productivităţii, impactul investiţiilor ar trebui să urmărească o traiectorie ascendentă (investiţii în canale digitale, transformarea formatului agenţiilor şi upgradarea sistemeor informatice pentru a răspunde noilor constrângeri reglementate).

Pe partea de depozite, BRD anticipează pentru acest an o diminuare cu aproape 5%, la 39,2 mld. lei, economiile companiilor fiind aşteptate să scadă cu 15,4%, la 14,8 mld. lei.

BRD-SocGen a ajuns la sfârşitul anului trecut la active de 49,2 mld. lei, în creştere cu 8,8% faţă de 2014, banca având o cotă de piaţă după active de 13%. Pentru perioada următoare banca cu capital francez mizează încontinuare pe creşterea organică, însă ia în considerare posibile achiziţii în doi-trei ani.

 

 

 

 

 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.03.2016

 
Cuvinte cheie:
crestere
, brd
, creditare
, venit
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide