Bănci și Asigurări

Firmele de leasing recupereaza tot mai mult, dar tin la pret

01.06.2010, 23:48 102

Companiile de leasing au tot mai multe bunuri recuperate -numarul lor a crescut semnificativ in ultima jumatate de an - darnu reusesc sa le vanda, in conditiile in care majoritateafinantatorilor nici nu se gadesc sa faca reduceri masive de preturipentru a scapa de stocuri pe o piata fara cerere.

De exemplu, daca in noiembrie anul trecut VB Leasing aveaafisate pe site aproape 1.200 de bunuri recuperate, acum numarullor a trecut de 1.600. La BCR Leasing recuperatele au urcat de la429 in noiembrie anul trecut la 770 in prezent. Un alt exemplu esteMarfin Leasing, care are acum o lista de doua ori mai lunga debunuri recuperate decat acum sapte luni, mai exact 370.

Finantatorii spun ca, in timp ce pentru masini mai exista ooarecare cerere, camioanele si autoutilitarele nu intereseaza penimeni. "In sectorul autoturismelor exista cerere, nu este foartemare, dar este constanta. Problema este la camioane siautoutilitare, unde piata este blocata", spune Cornel CocaConstantinescu, CEO al MKB Romexterra Leasing.

Pe piata exista in prezent mii de masini, camioane, echipamentesi cladiri scoase la vanzare de firmele de leasing dupa ce le-aurecuperat de la clienti care nu si-au mai platit ratele. Chiar dacarevanzarea merge foarte greu, firmele de leasing nu prea lasa dinpret. De exemplu, la Marfin Leasing aceeasi masina Alfa Romeo GT sevinde de luni bune la pretul de 12.200 de euro (fara TVA).

Seful MKB Romexterra Leasing spune ca acest lucru se intampladeoarece firmele de leasing nu sunt vanzatori de masini si, dinacest motiv, calculele pe care si le fac sunt diferite de cele aleunui dealer auto, care nu actioneaza pe o piata puternicreglementata.

"Noi suntem nevoiti sa avem in vedere si alte reguli, cum ar fiadecvarea capitalului. Daca vindem cu discounturi masive, aparpierderi si dezechilibre de capital, si atunci avem nevoie deinfuzii de capital de la actionari. Trebuie sa gasim un echilibruintre dorinta de a vinde stocurile si presiunea capitalului."

Statistici oficiale cu privire la numarul de bunuri recuperatede firmele de leasing de la rau-platnici de la debutul crizei panain prezent nu exista, dar estimarile din piata merg de la 10.000 debunuri pana la 25-30.000.

Sunt companii, ca Impuls Leasing, Tiriac Leasing, Motoractive(care functioneaza sub brandul GE Money), Romstal si altele, careau inregistrat o scadere a stocului de bunuri recuperate dinnoiembrie anul trecut pana in prezent.

"Fata de 2009, ritmul recuperarilor este constant, cel putin lacompania noastra nu sunt miscari semnificative. Impactul mare afost in vara si toamna trecuta, iar ceea ce a fost de reziliat s-areziliat deja. Acum probabil un nou val de recuperari va loviclientii mari, care sunt dependenti de stat si nu isi incaseazafacturile."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO