Bănci și Asigurări

Ford spune că jumătate din maşinile vândute la anul vor fi finanţate în sistem de leasing de UniCredit

Ford spune că jumătate din maşinile vândute la anul vor fi finanţate în sistem de leasing de UniCredit

Henrik Nenzen, directorul general al noului importtor Ford

Autor: Bogdan Alecu

22.11.2010, 23:20 35

Divizia de importuri a Ford România, cel de-al doileaconstructor de pe piaţa locală, se aşteaptă ca cel puţin 40% dinvânzările mărcii americane să se deruleze prin intermediulserviciului de finanţare Ford Leasing, oferit în parteneriat cuUniCredit Leasing. Astfel, Ford devine cea de-a treia marcă dinportofoliul UniCredit Leasing pentru care s-a semnat unparteneriat, după BMW Financial Services şi Mazda Finance.

Companiile de leasing doresc să-şi asigure un flux constant declienţi prin realizarea de parteneriate directe cu importatorul,astfel compania de leasing fiind prima recomandare a agentului devânzări în momentul achiziţiei.

Pe piaţa locală, servicii de finanţare oferite în parteneriatemai au şi Citroën cu BRD, în timp ce Mercedes-Benz şi Renault aupropria divizie de finanţare prezentă pe piaţa locală,Mercedes-Benz Financial Services respectiv RCI Leasing.

"Anul viitor sperăm ca cel puţin 40% din vânzările noastretotale să fie prin intermediul Ford Leasing, iar din totalulvânzărilor prin leasing, 99% vor reprezenta Ford Leasing", a spusHenrik Nenzen, directorul general al noului importator Ford.

Potrivit oficialilor UniCredit Leasing, targetul pentruvânzările Ford în 2011 va fi de aproape 70%, adică o valoare totalăde aproximativ 75 mil. euro potrivit estimărilor ZF, luând încalcul vânzări totale de aproape 7.200 de maşini anul viitor.

"BMW Financial Services deţine în prezent 60% din totalulvânzărilor BMW pe piaţa locală. În cazul Ford, avem ca ţintă peste70% din total vânzări. Dar acest procent depinde de cum va mergepiaţa anul viitor şi care sunt aşteptările clienţilor", a spusAntoaneta Curteanu, CEO UniCredit Leasing.

În primele nouă luni ale acestui an afacerile companiilor deleasing au scăzut cu 27%, la 780 mil. euro, potrivit datelorAsociaţiei Societăţilor Finan-ciare - ALB, declin mai accentuatdecât cel al pieţei auto în acelaşi interval, care a fost de 24%potrivit APIA. Declinul din acest an vine în condiţiile în careanul trecut piaţa leasingului s-a prăbuşit cu peste 74%, fiind unadintre cele mai afectate pieţe de criză în 2009.

În primele nouă luni ale acestui an, leasingul auto reprezenta29% din piaţa autoturismelor de import, potrivit statisticilorAsociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA),în timp ce în 2007 şi 2008 aceasta deţinea în acelaşi interval 34%respectiv 33%.

În ceea ce priveşte marca Ford, în intervalulianuarie-septembrie, 43% din totalul vânzărilor s-au realizat însistem leasing, conform datelor APIA, faţă de 17% în cazul Renaultşi 24% Volkswagen.

Romcar, fostul importator al mărcii americane până la 31 iulie,avea stabilit un parteneriat cu societatea NBG Leasing, darvânzările în sistem leasing către persoane fizice reprezentau puţinpeste 1% din vânzările lunare, potrivit jucătorilor din piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO