Divizia de importuri a Ford România, cel de-al doileaconstructor de pe piaţa locală, se aşteaptă ca cel puţin 40% dinvânzările mărcii americane să se deruleze prin intermediulserviciului de finanţare Ford Leasing, oferit în parteneriat cuUniCredit Leasing. Astfel, Ford devine cea de-a treia marcă dinportofoliul UniCredit Leasing pentru care s-a semnat unparteneriat, după BMW Financial Services şi Mazda Finance.
Companiile de leasing doresc să-şi asigure un flux constant declienţi prin realizarea de parteneriate directe cu importatorul,astfel compania de leasing fiind prima recomandare a agentului devânzări în momentul achiziţiei.
Pe piaţa locală, servicii de finanţare oferite în parteneriatemai au şi Citroën cu BRD, în timp ce Mercedes-Benz şi Renault aupropria divizie de finanţare prezentă pe piaţa locală,Mercedes-Benz Financial Services respectiv RCI Leasing.
"Anul viitor sperăm ca cel puţin 40% din vânzările noastretotale să fie prin intermediul Ford Leasing, iar din totalulvânzărilor prin leasing, 99% vor reprezenta Ford Leasing", a spusHenrik Nenzen, directorul general al noului importator Ford.
Potrivit oficialilor UniCredit Leasing, targetul pentruvânzările Ford în 2011 va fi de aproape 70%, adică o valoare totalăde aproximativ 75 mil. euro potrivit estimărilor ZF, luând încalcul vânzări totale de aproape 7.200 de maşini anul viitor.
"BMW Financial Services deţine în prezent 60% din totalulvânzărilor BMW pe piaţa locală. În cazul Ford, avem ca ţintă peste70% din total vânzări. Dar acest procent depinde de cum va mergepiaţa anul viitor şi care sunt aşteptările clienţilor", a spusAntoaneta Curteanu, CEO UniCredit Leasing.
În primele nouă luni ale acestui an afacerile companiilor deleasing au scăzut cu 27%, la 780 mil. euro, potrivit datelorAsociaţiei Societăţilor Finan-ciare - ALB, declin mai accentuatdecât cel al pieţei auto în acelaşi interval, care a fost de 24%potrivit APIA. Declinul din acest an vine în condiţiile în careanul trecut piaţa leasingului s-a prăbuşit cu peste 74%, fiind unadintre cele mai afectate pieţe de criză în 2009.
În primele nouă luni ale acestui an, leasingul auto reprezenta29% din piaţa autoturismelor de import, potrivit statisticilorAsociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA),în timp ce în 2007 şi 2008 aceasta deţinea în acelaşi interval 34%respectiv 33%.
În ceea ce priveşte marca Ford, în intervalulianuarie-septembrie, 43% din totalul vânzărilor s-au realizat însistem leasing, conform datelor APIA, faţă de 17% în cazul Renaultşi 24% Volkswagen.
Romcar, fostul importator al mărcii americane până la 31 iulie,avea stabilit un parteneriat cu societatea NBG Leasing, darvânzările în sistem leasing către persoane fizice reprezentau puţinpeste 1% din vânzările lunare, potrivit jucătorilor din piaţă.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels