Bănci și Asigurări

ING închide centrul de servicii de la Cluj

Autor: Laurentiu Cotu

23.03.2011, 23:56 376

Grupul ING pregăteşte închiderea centrului de servicii inauguratla Cluj în urmă cu doar jumătate de an, pentru care au fostrecrutaţi până în prezent 185 de oameni.

Decizia este surprinzătoare în condiţiile în care, laînceputul acestui an, conducerea ING Service Center Europe anunţacă intenţionează să angajeze în 2011 peste 400 de oameni, după ceanul trecut au fost recrutate circa 185 de persoane.

Mai mult, oficialii centrului de servicii de la Cluj spuneau laînceputul anului că vor continua planificările iniţiale, urmând capână la finele lui 2013 ING Service Center Europe să numereaproximativ 1.000 de angajaţi. Decizia de încetare a activităţilorde la Cluj a venit ca urmare a schimbării strategiei diviziei deasigurări, care a renunţat la centralizarea operaţiunilor înfavoarea flexibilizării serviciilor.

"Acum, mai mult ca oricând, avem nevoie să direcţionăm toateeforturile înspre a răspunde nevoilor clienţilor noştri. Acestobiectiv este cel mai bine atins la nivel local, în fiecare ţară.ING a decis să înceteze operaţiunile centrului regional de serviciidin Cluj-Napoca, însă, cu toate acestea, decizia nu va avea niciunimpact asupra clienţilor ING sau asupra contractelor acestora", aspus David Knibbe, CEO al ING Insurance Central and Rest of Europe(CRE).

Oficialul ING consideră că decizia de a renunţa la activităţiileING Service Center Europe din Cluj-Napoca îi va afecta în specialpe angajaţii centrului, în condiţiile în care, operaţiunile bancareşi de asigurări ale ING din România precum şi prezenţa INGAsigurări în regiune nu vor avea de suferit.

''Oamenii care lucrează în centrul regional de servicii de laCluj au carte de muncă, fiind angajaţi pe o perioadă nedeterminată.Aceştia îşi vor pierde locul de muncă, însă intenţia noastră estede susţinere a lor în găsirea unui nou loc de muncă. În următoareaperioadă de timp vor fi retransferate operaţiunile aduse până înprezent în România. Reducerea volumului de activitate se vadesfăşura pe parcursul câtorva luni'', a declarat pentru ZFTransilvania Raluca Deac, ofiţer de comunicare al ING ServiceCenter Europe.

Aproximativ 90% dintre angajaţii centrului de servicii ING de laCluj sunt absolvenţi cu studii superioare, iar în proporţie de70-80% recrutările erau internalizate prin departamentul de resurseumane ING Service Center Europe. De recrutarea angajaţilor se maiocupau companiile Manpower şi Lugera&Makler.

''Noi ne-am ocupat de recrutările pentru departamentul deoperaţiuni. Datorită faptului că există clauze de confidenţialitatenu pot face publice informaţii ce ţin de aceste contracte. În afarăde recrutările pentru centrul regional de servicii din Cluj, maiavem şi alte colaborări cu ING'', a declarat pentru ZF TransilvaniaLiliana Graure, branch manager Manpower, agenţia dinCluj-Napoca.

Centrul Regional de Servicii din Cluj-Napoca a fost deschispentru a unifica activităţile departamentelor financiar, IT,operaţiuni şi risc din 7 ţări: Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia,Spania, Grecia şi România. Până în prezent au fost transferateprocesele din Cehia şi Slovacia, urmând ca în acest an să fietransferate operaţiunile din Ungaria.

Centrul regional de servicii ING de la Cluj-Napoca a fostproiectat pentru a lucra pentru 11 milioane de clienţi din România,Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Spania şi Grecia, în momentul încare ajungea la capaci­tate maximă.

ING Service Center Europe trebuia să se ocupe de raţionalizareaşi optimizarea operaţiunilor din regiune, îmbunătăţirea servicilorpentru clienţi si creşterea eficienţei activităţii de asigurări deviaţă. Unitatea de la Cluj trebuia să unifice activităţiledepartamentelor financiar, IT, risc şi operaţiuni, oferind serviciicomune de back-office pentru clienţii de asigurări din ţările INGAsigurări Europa Centrală. Prin centralizarea mai multor serviciila Cluj-Napoca, ING vroia să obţină o reducere a costuriloroperaţionale la nivelul companiilor de asigurări de viaţă pe carele deţine în regiune.

ING Service Center Europe se află în incinta clădirii de birouriAmera Tower din Cluj. Imobilul are 12 nivele, şi o suprafaţă totalăde 8.900 mp din care suprafaţa utilă închiriabilă este de 5.800 mp.Proiectul a fost dezvoltat de omul de afaceri clujean Adam Ambrusîn urma unei investiţii de circa 5 mil. euro. ING România esteparte a ING Group din Olanda care oferă servicii bancare, asigurărişi management al activelor pentru 85 de milioane de clienţi dinpeste 40 de ţări.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO