Bănci și Asigurări

ING: Vindem 1.000 de credite de retail pe saptamana

ING: Vindem 1.000 de credite de retail pe saptamana

Albert Roggemans, director general adjunct al ING Bank Romania: "Castigatorii pe retail vor fi cei care vor reusi sa imbine cel mai bine internetul, cu unitatile traditionale."

05.10.2007, 17:14 18

ING va ajunge la jumatate de milion de clienti pe zona de retail in primele luni ale lui 2008, respectiv la aproape patru ani de cand a intrat pe acest segment.
"Suntem in curs sa ajungem la jumatate de milion de clienti. Vom atinge acest nivel cu siguranta in primele trei luni ale lui 2008 si credem ca putem sa obtinem o dublare in urmatorii trei ani", a aratat intr-un interviu acordat ZF Albert Roggemans, director general adjunct al ING Bank Romania, responsabil cu coordonarea diviziei de retail.
In prezent, ING are peste 400.000 de clienti de retail, dupa ce la jumatatea anului grupul avea 351.000 de clienti.
Seful retailului de la ING spune ca recenta campanie de promovare a avut rezultate "foarte bune". Fara sa dezvaluie suma exacta, Roggemans admite ca s-a investit mult in publicitate, insa nu "extravagant" in comparatie cu ceilalti competitori. De altfel, ING va relua in curand promovarea contului de economii Cont'Rol, produsul de baza oferit persoanelor fizice.
Pe fondul campaniei de promovare, ING spune ca a reusit sa depaseasca ritmul pietei la atragerea de clienti si a crescut mult mai repede decat piata pe creditare.
"La acest moment am atins cote de 5% din piata pe produsele de economisire si pe creditele ipotecare. Credem ca pe ipotecare suntem chiar peste acest nivel, dar este greu de estimat in conditiile in care unele banci transfera aceste finantari in afara", noteaza Roggemans. ING vinde in medie 1.000 de credite pentru persoane fizice intr-o saptamana.
Seful retailului ING spune ca are mare incredere in modelul de dezvoltare ales. "Castigatorii vor fi cei care vor reusi sa imbine cel mai bine internetul cu unitatile traditionale. Contactul direct cu ofiterul bancar va ramane foarte important, mai ales cand se va trece la produse mai sofisticate, precum fondurile mutuale sau depozitele structurate", apreciaza Roggemans.
El afirma ca si ING va implementa in viitor produse complexe, incepand cu fonduri mutuale, insa nu a precizat un moment cert la care acest pas va fi facut.
Pana atunci, ING va completa ofera de retail cu un card de credit, care va fi lansat cel mai probabil in primele luni ale anului viitor.
In paralel, vor fi implementate si produse de finantare pentru firmele de dimensiuni mici, incluse de banca in segmentul de retail. ING a lansat recent un cont curent cu card atasat pentru acesti clienti. Astfel, firmele au acces la operatiuni cu numerar si de plati. In lunile urmatoare vor fi lansate si produse de credite, precum si un serviciu de internet-banking.
ING a implementat in 2004 un model nou de distributie pe retail, automatizand operatiunile de plati si transferurile, care se realizeaza la aparate amplasate intr-o zona a agentiilor in care accesul se face pe baza de card. Partea de consultanta a fost externalizata catre intreprinzatori individuali, ING asigurand doar locatia si instalarea automatelor. In prezent, reteaua de retail a ING a ajuns la 138 de Office-uri. Planurile prevad extinderea la 200-250 de astfel de unitati, in urmatorii ani.
Banca si-a relansat recent si site-ul de internet, care are acum o structura mai usor de utilizat si ofera informatii detaliate privind produsele si serviciile ING. Roggemans spune ca dupa relansarea site-ului, in urma cu aproape doua luni, numarul de vizitatori s-a dublat pana la cateva mii zilnic, dar nu este inca multumit de acest nivel.
Mai mult, circa 7% dintre clientii de retail ai ING utilizeaza serviciul de Internet banking, denumit "homebank", iar numarul acestora creste rapid, noteaza Roggemans.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO