Bănci și Asigurări

Noua tendinţă în banking: indicatori ca şi cei din precriză. Vânzări de credite noi de consum în lei la nivelul celor din februarie 2008

Noua tendinţă în banking: indicatori ca şi cei din...

Autor: Liviu Popescu

05.04.2016, 00:07 1451

Băncile au vândut în luna februarie credite noi de consum în lei în valoare de 1,4 mld. lei, aproape dublu faţă de volumul înregistrat în perioada corespunzătoare a anului trecut, potrivit datelor BNR. Spre comparaţie, în prima lună a acestui an, volumul vânzărilor pe acest segment a fost de 760 mil. lei.

Astfel, vânzările de credite de consum din februarie au echivalat practic cu volumul din a doua lună din 2008, cu puţin timp înainte ca spectrul crizei să învăluie şi economia locală. În februarie 2008, vânzările de credite noi de consum în lei erau de 1,3 mld. lei.

După 2008, vânzările din luna februarie s-au ridicat la 300-350 mil. lei, toate fiind sub pragul de un miliard de lei, până anul acesta.

De altfel, bancherii au reuşit să vândă credite noi în lei în luna februarie la cel mai ridicat volum al ultimelor şapte luni, evoluţie influenţată şi de dobânda medie care a intrat, pentru prima oară din august 2015, sub pragul de 10%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO