Bănci și Asigurări

UniCredit Bank şi-a dublat profitul net consolidat în primul trimestru. ”Rezultatele obţinute în primele trei luni din an demonstrează faptul că ne îndreptăm în direcţia corectă”

Răsvan Radu, Country Chairman UniCredit în România şi CEO al UniCredit Bank

Răsvan Radu, Country Chairman UniCredit în România şi CEO al UniCredit Bank

Autor: Roxana Rosu

11.05.2016, 13:29 483

UniCredit Bank a obţinut un profit net consolidat de 108,7 milioane de lei (24,3 mil.euro) în primul trimestru din 2016, dublu faţă de primul trimestru al anului anterior, în timp ce veniturile operaţionale au urcat cu 5,5%, la  393,3 milioane de lei (88,1 milioane de euro), a anunţat miercuri banca.

Evoluţia a fost susţinută în principal de majorarea volumelor de credite şi depozite faţă de perioada similară din 2015.

În acelaşi timp, cheltuielile operaţionale au atins nivelul de 198 milioane de lei (44,3 milioane de euro), în condiţiile în care grupul bancar a continuat să îşi monitorizeze costurile.

“Am început anul cu evoluţii foarte bune atât în segmentul de companii, cât şi în cel de retail - unde, aşa cum am anunţat încă de anul trecut, urmărim o accelerare a activităţii şi o creştere a cotei de piaţă. Ca atare, în paralel cu consolidarea poziţiei solide în segmentul de companii, am desfăşurat numeroase proiecte prin care să putem oferi clienţilor persoane fizice produse mai simple, inovatoare, platforme digitale moderne şi procese mai simple, care să le uşureze viaţa şi interacţiunea cu banca. Rezultatele obţinute în primele trei luni din an demonstrează faptul că ne îndreptăm în direcţia corectă: faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în martie 2016 numărul de clienţi persoane fizice a fost mai mare cu circa 12% faţă de martie 2015”, a declarat Răsvan Radu, Country Chairman UniCredit în România şi CEO al UniCredit Bank.

UniCredit Bank a obţinut un profit operaţional consolidat de 195,3 milioane de lei (43,7 milioane de euro).

Rata creditelor neperformante, inclusiv expunerile cu improbabilitate de achitare integrală a obligaţiilor din credite, s-a situat la 14,74%.

Volumul activelor consolidate la 31 martie 2016 a totalizat 33,3 miliarde de lei (7,4 miliarde de euro). Portofoliul de credite brute, inclusiv finanţările acordate prin leasing, s-a plasat la 24,3 miliarde de lei (5,4 miliarde de euro), evoluţia pozitivă a acestuia fiind susţinută în principal de creşterea volumului finanţărilor acordate clienţilor din segmentul companii, a creditelor de consum pentru clienţii persoane fizice precum şi a finanţărilor prin leasing.

Totodată, depozitele clientelei se situează la 17,9 miliarde de lei (4 miliarde de euro).

În contextul lichidităţii din piaţă, volumul de depozite aferent clienţilor companii a crescut cu 47% faţă de martie 2015, în timp ce în zona de credite corporate creşterea în acelaşi interval a fost de 11%.

În ceea ce priveşte UniCredit Consumer Financing, companie membră a Grupului UniCredit, aceasta a continuat să îşi consolideze poziţia în segmentul creditelor de consum, înregistrând în primul trimestru o creştere aproape dublă a volumului de vânzări faţă de acelaşi interval din anul precedent. Volumul de vânzări în magazine, realizate în contextul parteneriatelor strategice încheiate cu marii comercianţi, a fost de 4 ori mai mare în perioada ianuarie-martie 2016 faţă de anul precedent, iar numărul de carduri emise - cu 40% mai mare la sfârşitului lunii martie 2016 faţă de acelaşi interval din 2015.

Totodată, volumul noilor finanţări acordate prin UniCredit Leasing în primele trei luni din 2016 a fost de 79,3 milioane de euro iar valoarea de achiziţie a bunurilor finanţate de 95,4 milioane de euro.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO