Bănci și Asigurări

Veneto Banca Bucureşti îşi propune o creştere cu 70 mil. euro a soldurilor la depozite şi credite

Alberto Morini

Alberto Morini

Autor: Raluca Ghinea

29.05.2014, 00:05 261

Volumul creditelor acordate clienţilor a scăzut anul trecut cu 6,9%, la 882 milioane de euro, iar depozitele atrase s-au apreciat cu 6,3%, la 660,5 milioane euro.

"În acest an dorim să creştem pe depozite, avem un target de 70 milioane euro de creştere, iar în prezent suntem la peste jumătate buget realizat. Pentru credite, avem bugetată o creştere tot de 70 milioane euro (...) Totuşi, creditele nu cresc în acest moment în România, piaţa este încă închisă, fenomentul de refinanţare este foarte important în acest moment, dar deocamdată nu avem proiecte noi în vederea refinanţării", a declarat miercuri directorul general al sucursalei Bucureşti, Paolo Mariani, într-o conferinţă de presă.

Creşterea ar fi astfel de 10,6% la depozite, respectiv 7,9% la credite.

Mariani părăseşte poziţia de director general pentru a conduce direcţia de private banking a Veneto Banca, ocupându-se de clienţii cu venituri ridicate. Succesorul său în România este Alberto Morini, care a primit deja aprobarea din partea BNR şi va prelua mandatul începând de luni.

Morini a fost până vinerea trecută director zonal al Veneto Banca în Italia.

Instituţia de credit are în perspectivă să numească un manager român, însă va opera schimbarea când va fi pregătită în acest sens.

Fuziunea dintre cele două bănci italiene a fost finalizată la sfârşitul săptămânii trecute, în urma căreia sucursala din România va funcţiona sub brandul Veneto Banca, începând deja procesul de rebranding. Reprezentanţii băncii nu au dorit să comunice costurile operative pe care le-au implicat fuziunea, rebranding-ul şi schimbarea sistemului IT, însă au precizat că au fost "modeste" comparativ cu avantajele fuziunii şi speră că vor fi absorbite în timpul exerciţiului financiar.

Mariani spune că banca intenţionează să investească în continuare în România, bazându-se pe un patrimoniu al băncii-mamă de 3 miliarde euro. Pe de altă parte, filiala locală intenţionează să se susţină mai mult din fonduri atrase de pe piaţa internă decât din fondurile băncii-mamă.

"În perioada de criză am încercat să ne punem ordine în cifre, fără să facem rabat de la bilanţurile noastre, încercând să creăm provizioane potrivite pentru credite neperformante, dar mai ales punând bazele unui bilanţ comercial al băncii. Nu am făcut doar curăţenie în casă, ci am pus bazele unei relansări ale activităţii pe plan local. Am realizat proiectul restructurând banca de la vârf până la bază, investind foarte mult în formare profesională şi resurse", a spus Mariani.

El a punctat că piaţa românească reprezintă un punct de referinţă pentru bancă pe plan extern, deşi este prezentă în regiune şi în Republica Moldova, Croaţia şi Albania.

Banca a avut anul trecut o pierdere netă de 11,7 milioane euro, pe fondul constituirii de provizioane de circa 25 milioane euro aferente creditelor neperformante în valoare netă de 127,5 milioane euro. Valoarea brută s-a ridicatr la 200 milioane euro, incluzând provizioanele şi garanţiile aferente creditelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO