Bănci și Asigurări

Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac: Anul acesta asigurările auto în portofoliul nostru vor fi puţin peste 50%. Acest lucru înseamnă că motoarele noastre de creştere din ultima perioadă au fost non-auto şi viaţă

ZF Bankers Summit 2022

Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac: Anul acesta...

Autor: Mircea Nica

13.07.2022, 10:07 106

Allianz-Ţiriac a ajuns în ultimul deceniu de de la un volum al primloer de 1 mld. lei, cu un portofoliu de 80% pe asigurările Casco şi RCA, iar acum, cu tot cu distribuirea de portofoliu a companiei care a intrat în faliment, ponderea asigurărilor auto vor fi anul acesta puţin peste 50%, la un volum al primelor estimate de 3 mld. lei, a spus Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac, în cadrul Conferinţei ZF Bankers Summit 2022

“Când aveam 1 mld. lei subscrieri asigurările auto cântăreau peste 80% (Casco şi RCA), astăzi, cu toate că beneficiem de această distribuire de portofoliu a companiei care a intrat în faliment şi vedem creşteri accelerate în zona de RCA, anul acesta asigurările auto în portofoliul nostru vor fi puţin peste 50%. Asta înseamnă că motoarele noastre de creşteri în ultima perioadă au fost non-auto şi life. De fapt, cota noastră de piaţă pe asigurările de viaţă s-a dublat. Continuăm această creştere şi considerăm că aici este un potenţial neexploatat suficient unde putem repoziţiona piaţa.”

Ce a mai spus Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac:

Dacă ne uităm pe aceleaşi clasamente şi tabele, Allianz-Ţiriac însemna un volum de prime de 1 mld. lei, iar anul acesta previziunea este aproape de 3 mld. lei. Pot spune că dinamica companiei este puţin superioară dinamicii pieţei sau economiei în general, ceea ce ne onorează. Nu am sacrificat succesul pe termen lung de dragul succesului pe termen scurt. Asta a fost parte din principiile care ne-au guvernat atunci când am luat decizii de business.

Am fost un jucător activ pe RCA şi credem că este o obligaţie nu doar de business, ci şi morală să susţinem piaţă în momente de criză. În vremuri dificile oamenii se gândesc la asigurărim ai mult decât în vremuri liniştite. Brandurile de încredere câştigă un magnetism suplimentar

Credem că am găsit o formulă de echilibru din perspectiva politicii noastre de preţ. Am notificat tarifele la ASF acum un an şi jumătate mult înainte de falimentul City şi cu excepţia poliţele subanuale am rămas consecvenţI, dar faptul că am fost un plus de stabilitate şi în politica de preţ ne-a permis să atragem volum de business. Reuşim să facem o marjă foarte îngustă pe această linie de business şi credem că suntem pe drumul cel bun.

Life-ul concurează de la egal la egal cu Casco, iar dacă adăugăm şi sănătatea peste asigurările de viaţă, depăşeşte cu mult Casco. Asigurările Casco au avut o dinamică relative stabilă. Este o linie de business unde leasing cântăreşte foarte mult, unde noi am fost extrem de prudenţI şi rămânem în continuare. Noi am avut o creştere marginală pe Casco, însă constatăm că asigurările de viaţă şi sănătate devansează Casco.

Noi facem acum un catch-up cu situaţia la nivel de grup. În grupul Allianz, ponderea asigurărilor de viaţă şi sănătate cântăreşte mai mult de 50%, la noi vorbim de până în 20%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO