Burse - Fonduri mutuale

2Performant anunţă vânzări generate prin platforma proprie de 28,8 mil. lei în T1/2023, plus 40% faţă de T1/2022

2Performant anunţă vânzări generate prin platforma...

Autor: Tibi Oprea

04.04.2023, 15:56 215

2Performant (simbol bursier 2P), companie de tehnologie şi liderul pieţei de marketing afiliat din România, a anunţat că vânzările generate de platforma proprie au ajuns la valoarea de 28,8 milioane de euro (excluzând TVA) în primul trimestru din 2023, o creştere cu 40% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Utilizatorii platformei au trimis 24,5 milioane de clickuri, în creştere cu 20% faţă de perioada similară din 2022, care s-au concretizat într-un număr de vânzări intermediate de 647.000, o majorare cu 59%, generând comisioane în valoare de 1,7 milioane de euro, plus 34% în comparaţie cu 2022.

„Rezultatele generate de utilizatorii platformei noastre în primul trimestru al anului continuă trendul ascendent înregistrat anul trecut şi creează premisele pentru depăşirea bornelor atinse în 2022 şi atingerea obiectivelor propuse pentru 2023. O componentă importantă a acestui succes este reprezentată de inovaţiile tehnologice pe care le implementăm, fiind într-un proces continuu de dezvoltare a platformei 2Performant. Complexitatea tehnică a acesteia, dar şi a instrumentelor pe care le folosim ne poziţionează la un nivel de competenţă de cel mai înalt nivel la scară globală. În acest an, ne propunem să accelerăm creşterea companiei noastre, astfel încât să putem contribui tot mai mult la dezvoltarea sectorului de eCommerce din România”, spune Dorin Boerescu, preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO al 2Performant.

În T1/2023, câştigul mediu al afiliaţilor per 100 de clickuri a fost de 6,98 euro, o creştere de 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce randamentul bugetelor de marketing afiliat pentru fiecare euro investit a fost de 16,8, în creştere cu 4% faţă de trimestrul similar din 2022. 

În acelaşi timp, valoarea medie a vânzării prin intermediul platformei 2Performant a fost de la 44,5 euro (excluzând TVA), o scădere cu 12% în comparaţie cu T1/2022, rata de conversie înregistrând în această perioadă un avans de 0,6 pp, până la 2,6%. 

Principalele categorii de produse vândute în primul trimestru din 2023 au fost: Farmaceutice, Modă, Cărţi, Beauty, Electronice IT&C, Casă & Grădină, Jucării şi Produse pentru copii, Sănătate & Îngrijire Personală, Produse pentru animale de companie şi Bijuterii. În perioada analizată, primii zece clienţi ai 2Performant, conform valorii comisioanelor generate, au fost: Dr.Max, Answear, DY Fashion, SpringFarma, evoMAG, SomProduct, Cărtureşti, Kit Unghii, NailsUp şi Otter. 

„Rezultatele generate de utilizatorii 2Performant sunt actualizate zilnic pe website-ul companiei, unde sunt afişate tendinţele privind comportamentul de cumpărare online atât la nivel de reţea, cât şi defalcat pe principalele industrii. Compania va continua să publice astfel de date agregate la finalizarea fiecărui trimestru pentru ca acţionarii şi investitorii să aibă o înţelegere cuprinzătoare asupra funcţionalităţii indicatorilor de business ai 2Performant pe parcursul unui an de activitate”, menţionează compania într-un comunicat. 

Pentru anul 2023, 2Performant vizează o cifră de afaceri de 48,6 milioane de lei, o creştere de 39% faţă de rezultatul din 2022, EBITDA de 2,6 milioane de lei, o dublare în comparaţie cu anul anterior, şi un profit net de 863 de mii de lei, o majorare de 234%. 

2Performant este listată pe piaţa AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acţiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori Bucureşti. Emitentul are 22,8 mil. lei capitalizare, după ce acţiunile s-au apreciat cu 30,7% de la începutul anului, pe fondul unor tranzacţii de 687.850 de lei. În ultimul an, acestea au minus 17,9%, pe rulaj de 2,4 mil. lei, arată datele BVB.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO