Burse - Fonduri mutuale

Aro-Palace îşi uneşte forţele cu ACCOR pentru redeschiderea hotelului Capitol, ca parte a lanţului hotelier global Mercure, la sfârşitul anului 2025

Aro-Palace îşi uneşte forţele cu ACCOR pentru...

Autor: Tibi Oprea

27.06.2023, 15:21 352

Compania hotelieră Aro-Palace (simbol bursier ARO) a anunţat marţi la Bursa de Valori Bucureşti că îşi uneşte forţele cu ACCOR, lider global în domeniul ospitalităţii, pentru redeschiderea hotelului Capitol din Braşov, ca parte a lanţului hotelier global Mercure.

Cele două companii au semnat un acord pentru deschiderea unui nou hotel Mercure în Braşov în cadrul unui contract de franciză cu Aro-Palace. Contractul vizează consolidarea şi transformarea completă a fostului Hotel Capitol Braşov, care va fi redeschis la sfârşitul anului 2025 sub numele de Mercure Braşov Center.

„Să ne unim forţele cu unul dintre cei mai mari şi mai prestigioşi jucători din domeniul ospitalităţii din România - ARO Palace, deţinut de Transilvania Investment - este o mare oportunitate şi o onoare pentru Accor. Parteneriatul ne permite să ne îndeplinim misiunea, aceea de a ajuta destinaţiile locale să îşi atingă întregul potenţial prin standarde superioare de calitate a cazării, servicii personalizate şi acces la puterea imensă a reţelei noastre globale de marketing şi distribuţie”, spune Cătălina Toma, Accor Development Director for Romania, Bulgaria, Moldova.

Aro-Palace a beneficiat de consilierea winsedswiss România în procesul de selecţie a operatorului. Viitorul Mercure Braşov Center se află chiar la poarta de acces în Centrul Vechi, la 5 minute de gară, în timp ce drumul până la noul Aeroport Internaţional Braşov-Ghimbav durează mai puţin de 15 minute.

„Dintre toate opţiunile analizate, Mercure a fost alegerea cea mai potrivită pentru a potenţa tot ce are de oferit Hotel Capitol. Este un brand cu o notorietate internaţională puternică, care are ca valoare principală inspiraţia locală. Acest lucru ne va permite să ducem mai departe tot ce înseamnă istoria de peste patru decenii a hotelului”, spune Radu Roşca, preşedinte executiv Transilvania Investments, acţionarul majoritar al Aro-Palace.

Hotelul îşi va primi oaspeţii în 181 de camere spaţioase, inclusiv 28 de suite. De asemenea, va avea un restaurant à la carte şi un lobby bar. În cadrul acestuia se vor putea organiza evenimente de afaceri, ceremonii şi petreceri private în cele şase săli de conferinţe cu o suprafaţă totală de peste 500 mp.

„Aro Palace şi-a propus ca, până la sfârşitul acestui an, să parcurgă toţi paşii legaţi de obţinerea autorizaţilor şi selecţia furnizorilor ce vor implementa investiţia. Lucrările de renovare vor începe în primul trimestru al anului 2024 şi vor presupune nu doar modernizarea completă a spaţiului, ci şi adăugarea de servicii ce vor permite o clasificare superioară.  Scopul final este de a crea o sinergie între oferta hotelului Mercure Braşov Center şi cea a hotelului Aro Palace, un alt activ Transilvania Investments, astfel încât turiştii ce vizitează zona Braşovului să regăsească toate opţiunile în portofoliul companiei. Acest lucru va aduce compania mai aproape de obiectivul său de a transforma Braşovul în destinaţia de călătorie nr. 1 din România, atât pentru turismul individual leisure, cât şi pentru cel de business şi pentru grupuri”, afirmă Călin Ile, Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Aro Palace.

Mercure Hotels este prezent în lume printr-o o reţea internaţională de peste 943 de hoteluri în peste 60 de ţări, ce însumează peste 125.341de camere la nivel global. Brand-ul este renumit pentru accentul pus pe împărtăşirea de "Poveşti locale" pentru felul cum îi ajută pe călători să descopere bijuterii ascunse care nu pot fi găsite în ghiduri şi poveşti surprinzătoare pe care doar localnicii le cunosc.

Accor a fost fondată în 1967, are sediul în Franţa şi este listată public pe Euronext Paris şi pe piaţa OTC din Statele Unite. Este un grup hotelier lider la nivel mondial care oferă experienţe în peste 110 ţări, prin intermediul a 5 400 de proprietăţi, 10 000 de restaurante şi baruri, facilităţi de wellness sau spaţii de lucru flexibile.

Grupul are unul dintre cele mai diverse ecosisteme de ospitalitate din industrie, ce cuprinde peste 40 de branduri hoteliere, de la categoria de lux la cea economică, precum şi cea de lifestyle prin intermediul Ennismore.

Aro-Palace se află în Braşov de peste 80 de ani, de la primul hotel Aro Palace Braşov, inaugurat în 1939. În 2005, acesta a fost modernizat şi ridicat la standardul de cinci stele. Aro-Palace a intrat la tranzacţionare în iulie 2017 la Bursa de Valori Bucureşti, unde astăzi are o capitalizare de 171,8 mil. lei. Acţiunile ARO înregistrează o creştere de 57,8% de la începutul anului, pe fondul unor tranzacţii de 70.800 de lei.

Recent, compania a anunţat că în data de 5 iulie 2023 va derula o licitaţie publică cu ofertă în plic sigilat pentru vânzarea imobilului Hotel Coroana-Postăvarul, inclusiv spaţiile comerciale, pentru un preţ de pornire de 9,1 mil. euro fără TVA.

În T1 2023, Aro-Palace a raportat un profit net de 255.778 lei, de la o pierdere de 833.000 lei în aceeaşi perioadă din 2022, în contextul unor afaceri de 7,7 mil. lei, cu 76% mai mari, conform calculelor realizate de ZF pe baza datelor din raportul financiar trimestrial.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO