Burse - Fonduri mutuale

Business internaţional. Bursă. XTB: Proprietarul Jean Paul Gaultier se pregăteşte de listare pe bursa spaniolă

Business internaţional. Bursă. XTB: Proprietarul Jean...
Foto: AFP / MediafaxFoto

Autor: Eduard Ivanovici

10.04.2024, 00:00 134

Grupul de cosmetice Puig, proprietarul unor mărci de lux precum Jean Paul Gaultier, Carolina Herrera şi Rabanne, se pregăteşte de lansarea pe bursă, eveniment care speră să îi aducă o capitalizare de peste 2,5 miliarde de euro.

Societatea se evidenţiază printr-o serie de atuuri care reprezintă, de altfel, cheia unei performanţe de lungă durată pe piaţa de capital, se arată într-o analiză XTB, companie de tranzacţionare şi investiţii pe bursele internaţionale.  Primul dintre aceste avantaje este componenta familială, care a funcţionat foarte bine în mod tradiţional, demonstrând o aliniere profundă între viziunea managementului şi interesele acţionarilor.

Această caracteristică câştigă şi mai multă importanţă având în vedere că grupul spaniol are o istorie impresionantă de 110 ani, scriu analiştii XTB. De asemenea, compania a demonstrat o practică consistentă în ceea ce priveşte achiziţionarea de companii ai căror fondatori rămân în echipă. În unele cazuri, fondatorii deţin acţiuni în companie. Acest lucru continuă să genereze o aliniere înaltă a intereselor, oferind în acelaşi timp un potenţial financiar mai mare. Strategia adoptată a dus la o creştere semnificativă în ultimii ani.

Ascensiunea a fost atât de înaltă, încât este posibil ca Puig să-şi revizuiască obiectivele financiare stabilite pentru 2025.  Anterior, spaniolii au preconizat că vor genera venituri de aproximativ 4,5 miliarde de euro în 2025, dar cu cele 4,3 miliarde de euro raportate în 2023, această cifră a fost practic atinsă. Nu este prima dată când Puig îşi atinge obiectivele înainte de termen.

Pentru 2023, îşi stabilise o ţintă de 3 miliarde de euro, nivel depăşit cu mult.  Puig se bucură de o diversificare robustă a surselor sale de venit, atât din perspectiva geografică, cât şi a diversităţii segmentelor de piaţă pe care le acoperă. Interesant este că, în ciuda unor semnale de alarmă recente în industria de lux legate de piaţa chineză, Puid a obţinut rezultate pozitive, continuă casa de brokeraj. De pildă, în anul 2023, compania a văzut o creştere impresionantă a vânzărilor în China, de 27%, cu brandul său Charlotte Tilbury în fruntea acestui succes.

Prin comparaţie, LVMH, cea mai mare companie producătoare de bunuri de lux din lume, a realizat venituri de 8,2 miliarde de euro în segmentul parfumurilor şi cosmeticelor, de două ori mai mult decât Puig. însă rata de creştere a spaniolilor este exprimată în cifre duble, pe când LVMH a raportat o creştere de doar 7%, subliniază analiştii XTB. Îndoielile ridicate de către investitori în urma eşecului lui Douglas privind IPO-ul nu sunt comparabile în situaţia de faţă.

Compania germană a pierdut bani în 2022, iar în 2023 a câştigat doar 16,7 milioane de euro, departe faţă de 465 de milioane de euro raportate de Puig. Din altă perspectivă, performanţa pe piaţa de capital a principalelor mărci de lux a fost pozitivă în 2023. LVMH şi Christian Dior au văzut o creştere de 10%, în timp ce Hermes a cunoscut o apreciere de peste 20%. Această evoluţie  a pieţei de capital în domeniu a avut probabil un impact asupra deciziei familiei Puig de a opta pentru listarea la bursă, conchid reprezentanţii XTB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO