Burse - Fonduri mutuale

Flanco isi face cumparaturile la Flamingo

24.01.2007, 17:21 10

Grupul Flamingo International va vinde produse IT si electrocasnice catre retailerul Flanco International, pe care il controleaza, in baza unui contract de distributie cu o valoare estimata la 85 de milioane de euro in cursul unui an.
Flamingo a preluat Flanco anul trecut, afacerile companiei fiind estimate sa atinga 180 de milioane de euro in acest an, in crestere cu aproximativ 30%, fata de nivelul de circa 140 de milioane de euro anticipat pentru 2006.
Pentru anul viitor, Flamingo se asteapta la o cifra de afaceri de 220 de milioane de euro, conform celor mai recente estimari ale companiei.
Reprezentantii Flamingo nu au fost disponibili ieri pentru a oferi comentarii suplimentare.
Compania si-a redus treptat pe parcursul anului trecut estimarile privind vanzarile pe care le va inregistra. Daca in primavara, in momentul anuntului privind achizitia Flanco, reprezentantii Flamingo mizau pe o cifra de afaceri consolidata de 180 de milioane de euro pentru 2006, ulterior si-au redus tinta la 160 de milioane de euro, pentru ca in octombrie sa estimeze o cifra de afaceri de 138 de milioane de euro.
Concurenta tot mai dura de pe piata de retail a determinat Flamingo sa aduca la conducerea grupului pe cehul Jiri Rizek, care anterior fusese general manager al lantului Dixons/Electroworld din Cehia. Rizek a preluat din acest an functia de director executiv al companiei, concomitent cu retragerea lui Dragos Cinca, fondatorul Flamingo si actionarul principal al companiei, din toate functiile executive.
Potrivit celor mai recente estimari anuntate, Flamingo se asteapta de altfel ca vanzarile de anul trecut sa fie mai mici decat cele din 2005, cand cumulat afacerile Flamingo si Flanco s-au ridicat la peste 149 de milioane de euro.
Previziunile privind cresterea vanzarilor in urmatorii ani au la baza asteptarile companiei privind o crestere puternica a pietei de retail de electronice, electrocasnice si IT fata de nivelul actual. Astfel, aceasta piata este asteptata sa atinga 1,4 miliarde de euro fata de o valoare estimata de 900 de milioane de euro in 2006. Din aceasta piata, produsele IT&C vor ajunge sa detina in 2009 circa 40%, devenind astfel cel mai puternic segment al acestei industrii, cu o valoare a vanzarilor de circa 560 de milioane de euro, conform estimarilor Flamingo.
La momentul prezentarii planurilor dupa preluarea Flanco, in noiembrie, reprezentantii Flamingo spuneau ca desi va insemna afaceri mai mari pentru companie, aceasta preluare nu este asteptata sa aduca intr-o prima faza o imbunatatire semnificativa la nivelul profitabilitatii Flamingo. De altfel, rezultatele consolidate la nivelul grupului dupa primele noua luni ale anului trecut indicau o cifra de afaceri de 86,6 milioane de euro, in crestere cu 80% fata de perioada similara a anului precedent, dar si pierderi de 5,2 milioane de euro. Flamingo se asteapta sa incheie 2006 cu o pierdere consolidata de 4,5 milioane de euro, urmand sa fie trasa in jos in special de rezultatul Flanco.
Compania a inchis mai multe magazine anul trecut, tocmai pentru a-si imbunatati profitabilitatea, care este in declin la nivelul intregii piete.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO