Burse - Fonduri mutuale

Fondul Proprietatea: Construirea unui terminal pe aeroportul Henri Coandă, investiţie între 500 şi 1 mld. euro, poate fi realizată prin listarea companiei Aeroporturi. Însă este nevoie de clarificarea operaţiunii de majorare de capital

Johan Meyer, Fondul Proprietatea

Johan Meyer, Fondul Proprietatea

Autor: Liviu Popescu

Fondul Proprietatea (simbol bursier FP), acţionar cu 20% al Aeroporturi Bucureşti, consideră că este necesară construirea unui terminal nou la Aeroportul Otopeni din nordul Capitalei, în contextual estimării de dublare a numărului de pasageri până în 2050, astfel că o posibilă finanţare pentru această investiţie cuprinsă între 500 şi 1 mld. euro poate veni prin listarea la BVB. Însă este nevoie de clarificarea operaţiunii de majorare de capital social la compania de stat, contestată de FP. Din toamna lui 2021, de când statul român a adus aport în natură prin terenuri 3,8 mld. lei la Aeroporturi Bucureşti în calitate de acţionar majoritar în urma AGA, Fondul Proprietatea – care are 20% din Aeroporturi - se judecă cu autorităţile întrucât consideră că evaluarea este ridicată. Dacă nu aduce 935 mil. lei de acasă, atunci participaţia Fondului riscă să fie diluată de la 20% la 0,73%. Liviu Popescu

“Evaluarea nu are sens”, spune Johan Mayer, CEO Franklin Templeton Bucureşti, administrator al Fondului Proprietatea, într-o conferinţă de presă. Evaluarea a fost făcută de firma ANG Consulting, controlată de soţii Florescu, potrivit informaţiilor Fondului, şi care are sediul în Baloteşti. Firma a avut afaceri de 288.000 de lei şi un profit net de 57.600 de lei în 2021, potrivit datelor Termene. În 2017 evaluarea terenurilor era de 270 mil. lei, potrivit raportărilor Fondului. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO