Burse - Fonduri mutuale

MAM Bricolaj, furnizor de materiale şi accesorii pentru mobilier controlat de familia Găvan, a încheiat primele nouă luni ale anului cu afaceri de 41,5 milioane de lei, în creştere cu 8,2%, şi un profit net de 650.000 lei. ”Rezultatele trimestrului al treilea poartă amprenta contextului volatil pe care îl traversăm şi care prezintă incertitudini pentru perioada următoare”

MAM Bricolaj, furnizor de materiale şi accesorii pentru...

Autor: Roxana Rosu

15.11.2022, 09:29 212

MAM Bricolaj (simbol bursier MAM), furnizor de materiale şi accesorii pentru mobilier controlat de familia Găvan, a încheiat primele nouă luni ale anului cu afaceri de 41,5 milioane de lei, în creştere cu 8,2%, şi un profit net de 650.000 lei, jumătate din nivelul din perioada similară din 2021, potrivit raportului financiar.

”Comparativ si cu perioada anului precedent profitul net raportat la 9 luni 2022 este aproximativ in linie dacă luam în considerare ajustarea discreţionară/nerecurentă în baza de 2021 pentru corecţia cheltuielilor logistice aferente perioadei 2020-2021, în valoare de 556 mii lei (9 luni 2021 fără corecţie = 699 mii, 9 luni 2021 cu includerea corecţiei de cheltuieli logistice = 1.255 mii lei)”, se precizează în raport.

Reţeaua operează trei magazine în Bucureşti si divizia de online, care are o pondere de 5,7% in vanzările nete.

Cheltuielile din exploatare au crescut cu 9%, la 40,5 milioane lei.

Profitul operaţional este de 1 milion lei, în scădere cu 33%,  in linie cu bugetul, deşi veniturile au fost sub buget, atat peste nivelul bugetat (34.5% vs. 34.3%) dar şi a diminuării costurilor fixe la nivel de reţea. 

”Perioada dificilă actuală, în care criza energiei s-a suprapus peste cea a creşterii preţurilor, ne-a determinat să ne adaptăm din mers planurile pentru a veni atât în întâmpinarea clienţilor, cât şi a angajaţilor MamBricolaj. După un prim semestru cu o creştere de peste 11% versus 2021, rezultatele trimestrului al treilea poartă amprenta contextului volatil pe care îl traversăm şi care prezintă incertitudini pentru perioada următoare. Chiar şi într-un astfel de climat, am reuşit să menţinem performanţele companiei la un nivel satisfăcător. Creşterile record pe care le-am înregistrat în trimestrele şi anii anteriori double-digit în vanzari s-au temperat, dar printr-un management eficace şi răspuns prompt la dificultati, păstram rezilienta companiei pentru a livra performantele de lichiditate, profitabilitate şi vanzări în concordanta cu marile provocari economice existente”, a declarat  Cristian Găvan, fondatorul companiei, care deţine 67,54% din capitalul social.

Numărul de tranzacţii din magazine s-a majorat cu 4%, iar numărul de clienţi cu 5,4%.

Valoarea bonului mediu pe client a înregistrat o creştere de 2.6%  (355 lei/client).

”Deşi puterea de cumpărare a românilor este în scădere din cauza inflaţiei, coşul mediu de cumpărături al acestora este mai mare faţă de anul precedent în cadrul reţelei de magazine MamBricolaj (+2.6% raportat la număr de clienţi unici). Pe segmentul de piaţă pe care activăm noi, cel legat de amenajări interioare, finisaje şi renovări, estimăm că va fi însă mai puţin afectat decat sectorul construcţiilor şi ne vom putea pastra creşterea actuala de minim 8% pentru 2022 în comparaţie cu anul trecut – nevoile şi dorinţa de a aloca bugetul gospodariilor pentru astfel de proiecte există”

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO