Burse - Fonduri mutuale

Reacţii la prospectul Hidroelectrica. Alin Brendea, Prime Transaction: Este salutară decizia de a oferi un discount publicului de retail în primele cinci zile de ofertă

Reacţii la prospectul Hidroelectrica. Alin Brendea,...

Autor: Eduard Ivanovici

23.06.2023, 10:47 2421

Cu mult aşteptatul prospect de listare al Hidroelectrica publicat în cele din urmă joi noaptea, cu scurt timp înainte de miezul nopţii, analiştii şi participanţii bursieri îşi îndreaptă atenţia asupra preţului ofertei şi deciziei de a oferi un discount de 3% investitorilor de retail. Compania va debuta luna viitoare la BVB sub simbolul bursier H2O.

„Datele generale ale IPO-ului Hidroelectrica sunt, în linii mari, în aşteptările pieţei. Intervalul de preţ este unul destul de larg, minimul acestuia apropiindu-se de o zonă de atractivitate sporită. Este salutară decizia de o oferi un discount publicului de retail în primele cinci zile ale ofertei”, spune Alin Brendea, director de operaţiuni al Prime Transaction, societate de brokeraj cu intermedieri de 151 de milioane de lei la BVB în primele cinci luni ale anului.

În funcţie de preţul din prospect, evaluarea celei mai profitabile companii din portofoliul statului român este cuprinsă între 42,3 şi 50,4 miliarde de lei, adică între 8,6 şi 10,2 ori profitul net înregistrat în ultimele 12 luni.

Hidroelectrica, în linie dreaptă către BVB. Nicu Marcu, ASF: Listarea va oferi altă anvergură pieţei noastre de capital şi va atrage atât mici, cât şi marii investitori

Oferta de vânzare de acţiuni (IPO), prin care Fondul Proprietatea vinde 17,34% din deţinerea pe care o are la cel mai mare producător de energie electrică din România, are valoare de maxim de 8,8 miliarde lei pe baza preţului maxim de subscriere, fiind programată a începe pe 23 iunie şi a se încheia pe 4 iulie. Admiterea la tranzacţionare va avea loc pe 12 iulie 2023, se arată în prospect. Fondul Proprietatea vinde 78 de milioane de acţiuni Hidroelectrica.

Pentru Hidroelectrica, în primele cinci zile ale ofertei (dintr-un total de opt), un investitor de retail are un discount de 3%, deci preţul de 112 lei se transformă în 108,64 lei.

„Viteza de derulare a IPO-ului este, din nou, una mare, ceea ce impune diligenţă sporită pentru cei care vor dori să subscrie în cadrul ofertei. Din punct de vedere al publicului de retail, miza se mută acum spre nivelul de suprasubscriere al tranşei dedicate acestora şi, evident, asupra preţului final al IPO-ului”, adaugă Alin Brendea.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO