Burse - Fonduri mutuale

Zuzu a sustinut cresterea profitului Albalact cu 64%

29.01.2007, 19:05 28

Compania Albalact din Alba-Iulia, unul dintre primii cinci jucatori din industria lactatelor, a obtinut anul trecut un profit net de peste 1,3 milioane de euro, in crestere cu 64% fata de castigul obtinut in 2005, potrivit datelor prezentate de companie.
Reprezentantii Albalact spun ca rezultatele financiare au fost peste asteptari, ca urmare a vanzarilor inregistrate de brandul Zuzu, lansat pe piata la inceputul anului trecut.
Afacerile companiei au crescut cu 70% anul trecut, pana la 29,09 milioane de euro.
"Evolutia Albalact se mentine pe directia ascendenta. Vanzarile cresc de la luna la luna, am inceput anul 2007 la fel de bine, iar in urmatoarele luni perspectivele in ceea ce priveste productia si distributia sunt optimiste", a declarat Raul Ciurtin, presedintele Albalact Alba-Iulia.
"Sunt foarte importante investitiile si modernizarea pentru compania Albalact, in conditiile in care intrarea in Uniunea Europeana a adus norme destul de severe pe piata romaneasca a lactatelor si va mai aduce, in scurt timp, noi competitori", a adaugat Ciurtin.
Compania a reusit sa compenseze in al doilea semestru al anului scaderea de profit din primele sase luni ale lui 2006, cand profitul a scazut de aproape trei ori, pana la 170.000 de euro. Scaderea a fost explicata de conducerea societatii prin cresterea bugetului de marketing. Per ansamblul anului, Albalact a cheltuit peste 1,3 milioane de euro, adica aproximativ cat tot profitul realizat, pentru promovarea marcilor Zuzu si Fulga, aproape 0,6 milioane de euro din aceasta suma fiind cheltuite in primul semestru.
Potrivit oficialilor Albalact, cheltuielile de promovare a bradurilor companiei vor continua sa creasca anul acesta.
Cresterea cererii pentru produsele Albalact, in urma lansarii sortimentelor de lactate proaspete sub Zuzu, a determinat societatea sa inceapa planurile pentru constructia unei noi fabrici de lapte la Alba-Iulia, in conditiile in care capacitatile actuale de productie nu mai sunt suficiente.
Actionarii Albalact au aprobat, de altfel, la finalul saptamanii trecute, majorarea capitalului societatii cu 10,855 milioane de lei (3,19 milioane de euro).
Majorarea se va face prin aport in numerar, actionarii inregistrati in registrul actionarilor la finele zilei de 23 februarie putand sa subscrie actiunile noi la un pret de 0,1 lei/actiune, egal cu valoarea nominala a titlurilor. Actionarii vor putea subscrie cate 115 titluri noi pentru fiecare 100 de actiuni detinute.
Majorarea de capital se va realiza la un pret cu mult sub pretul la care titlurile societatii sunt cotate pe piata RASDAQ, unde ultima tranzactie s-a realizat la un curs de 1,45 lei/actiune. Suplimentarea capitalului social al Albalact este necesara pentru finantarea investitiei in noua fabrica ce urmeaza sa fie deschisa la mijlocul acestui an, potrivit oficialilor societatii.
Costurile amenajarii noii fabrici, care respecta toate cerintele Uniunii Europene in domeniu, potrivit conducerii Albalact, se ridica la aproape 8 milioane de euro. Albalact va investi, de asemenea, in logistica si marketing pentru a sustine dezvoltarea si extinderea parteneriatelor cu diferite canale de distributie.
Albalact este controlata de familia Ciurtin si are o capitalizare de 40,1 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO