Business Construct

Revanşa Clujului!

Revanşa Clujului!

Revanşa Clujului!

29.09.2011, 00:00 495

La doar o lună de la finalizarea celui mai mare stadion din România, Arena Naţională din Bucureşti, clujenii se pregătesc de asemenea de inaugurarea Cluj Arena.

Înainte cu două săptămâni de inaugurarea oficială mai erau de montat circa 500 de scaune, de turnat pista de atletism şi alte câteva mici finisaje. Deschiderea oficială va avea loc în data de 1 octombrie, când clujenii vor putea vizita stadionul până în jurul orei 24:00.

La inaugurarea stadionului Cluj Arena au fost invitate să cânte formaţiile Scorpions şi Smokie, în data de 8, respectiv 9 octombrie, plus alţi câţiva interpreţi autohtoni. Reprezentanţii CJ Cluj au mai promis clujenilor şi un meci amical al echipei Universitatea Cluj, planificat pentru data de 11 octombrie.

"Costurile lunare de administrare ale stadionului se vor ridica la circa 60.000 de euro", a declarat Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj.

Lucrările la noul stadion din Cluj au început în vara anului 2009, iar investiţia se ridică la 130 mil. lei (circa 35 mil. euro, la cursul euro din 2008, când a fost licitat proiectul stadionului), sumă la care se adaugă şi lucrările de amenajări exterioare ale arenei, în valoare de aproape un milion de euro.

Stadionul a fost construit de un consorţiu format în mare parte din firme cu sediul în Transilvania, din acesta făcând parte firmele Con-A Sibiu (controlată de omul de afaceri Mircea Bulboacă), Transilvania Construcţii, DAS Engineering Grup, ACI Cluj (deţinută de mai mulţi antreprenori locali printre care Ioan Aşchilean, Horia Ciorcilă sau Dorin Goia), Dico şi Ţigănaş Birou de Proiectare, Grup 4 Instalaţii, Bogart Construct şi Universitatea Tehnică Cluj-Napoca. La realizarea proiectului Cluj Arena au lucrat aproximativ 500 de oameni.

Cluj Arena are o capacitate de 30.000 de locuri, în timp ce Arena Naţională din Bucureşti poate adăposti 55.000 de spectatori.

Investiţia în stadionul din Capitală a depăşit 200 de milioane de euro, fiind practic de circa şase ori mai scump decât proiectul din Ardeal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO