Carrefour România a cumpărat pe 25 noiembrie 2016 încă 21% din acţiunile firmei din spatele aplicaţiei mobile Bringo - un “Uber pentru cumpărături”

20 iul 2017 Autor: Adrian Seceleanu

Mihai Păun CEO/Partner Ascend Net Solutions, la conferinţa ZF Mobilio 2017

Grupul francez Carrefour, al doilea cel mai important jucător din comerţul alimentar local, şi-a majorat în data de 21 noiembrie 2016 de la 30 la 51% participaţia la compania Bringo Magazin SRL, al cărei principal activ este aplicaţia mobilă Bringo, care le permite utilizatorilor să comande produse din magazine precum Carrefour, Selgros sau Perfect Pet, care sunt apoi livrate la adresa indicată de curieri specializaţi, în schimbul unei taxe de 20 de lei. Stocul de produse din magazine şi preţul acestora sunt integrate în Bringo, astfel că utilizatorii comandă produsele direct din apliucaţie. Comenzile pot fi realizate exclusiv prin aplicaţia de pe mobil.

Aplicaţia a fost descrisă de Mihai Păun, CEO şi partener al Ascend Net Solutions - una dintre companiile care a lansat acest proiect, drept un fel de “Uber pentru cumpărături”. Păun a declarat la conferinţa ZF Mobilio ’17, care a avut loc în mai, că aplicaţia avea la acea dată circa 20.000 de utilizatori, numărul de comenzi fiind de aproximativ 100 pe zi.

Tranzacţia prin care Carrefour a devenit acţionar majoritar a fost semnată în data de 25 noiembrie 2016 între firma Allib Rom SRL (deţinută de Carrefour) şi Beta Software Management (care este deţinută de Ascend Net Solutions).

“Având în vedere faptul că Allib şi Beta au încheiat în data de 25.11.2016 un contract de vânzare-cumpărare de părţi sociale şi faptul că Beta intenţionează să vândă către Allib toate părţile sociale deţinute în societate, respectiv un numar de 2.331 parti sociale, numerotate de la 3.331 la 5.661, fiecare având o valoare nominală de 10 RON şi o valoare totală de 23.310 RON, echivalentul a 5.250 EUR, reprezentând 21% din capitalul social al societăţii (…) se aprobă prin prezenta transferul de la Beta către Allib a 2.331 părţi sociale. În urma implementării hotărârilor menţionate mai sus, structura capitalului social şi al asociaţilor societăţii va fi următoarea: Allib va deţine un număr total de 5.661 părţi sociale, reprezentând 51% din capitalul social al societăţii; Ascend va deţine un număr total de 5.439 părţi sociale, reprezentând 49% din capitalul social al societăţii”, conform datelor din Monitorul Oficial.

În primăvara acestui an, cele două părţi au introdus un nou punct în actul constitutiv al societăţii, prin care se obligă ca nicio majorare de capital social să nu altereze actuala structură a acţionariatului, măsură prin care Ascend Netsolutions îşi protejează practic participaţia în cadrul companiei.

“Părţile convin că orice majorare de capital social al societăţii se va putea aproba de către AGA, cu majoritate simplă. Cu toate acestea, în orice situaţie, majorarea capitalului social al societăţii se va putea face numai în cazul în care asociaţii îşi păstrează cota de participare la capitalul social. Dacă majorarea capitalului social este hotărâtă prin votul majoritar al unui Asociat, respectivul Asociat are obligaţia de a transfera Societăţii, în numele şi pe seama Asociatului minoritar, suma necesară (raportat la valoarea totală a noii contribuţii la capitalul social) pentru a-i permite acestuia păstrarea cotei sale prin subscrierea unui număr corespunzator de părţi sociale emise de Societate. Nicio majorare de capital social, inclusiv cea impusă de lege, nu se va putea pune în executare fără vărsarea în prealabil de către Asociatul majoritar a contribuţiei ce-i revine Asociatului minoritar pentru păstrarea de către Asociatul minoritar a cotei sale de participare la capitalul social al Societăţii şi subscrierea numărului corespunzător de parţi sociale", conform deciziei luate în data de 29 martie 2017 de AGA societăţii. Documentul a apărut în Monitorul Oficial.

Ascend Netsolutions a avut anul trecut afaceri de 5,18 mil. lei (1,15 mil. euro), în creştere cu 7,8% faţă de anul 2015, un profit net de 23.278 lei (5.183 de euro), un număr mediu de 25 de angajaţi şi datorii totale de 9,12 mil. lei (2 mil. euro), în scădere cu 4,4%.

Carrefour, al doilea cel mai mare jucător din retailul local, are afaceri anuale de circa 1,8 mld. euro şi aproape 300 de magazine sub mai multe formate printre care hipermarketuri şi supermarketuri.


Ce a declarat Mihai Păun la conferinţa ZF Mobilio ’17:

@ Aplicaţiile mobile le-am putea trata în două mari categorii: end users sau business to consumer, şi aplicaţiile care trebuie să facă ceva pentru o companie

@ Explozia nu a început încă: telefonul mobil este ultimul mobil pe care îl vedeţi când vă culcaţi şi primul căruia îi spuneţi bună dimineaţa.

@ Aplicaţia Bringo are peste 20.000 de utilizatori în acest moment, care plasează peste 100 de comenzi pe zi. Sunt prezente undeva la 20-25 de reţele de magazine prezente.

@ Coşul mediu este undeva la 60 de euro. Avem în jur de 25 de livratori.

 
Cuvinte cheie:
Carrefour
, Bringo
, Ascend Netsolutions
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide