ZF 24

Directorul de strategie digitală al SAP: Următorul Facebook ar putea veni din România

Jonathan Becher, directorul de strategie digitală din cadrul companiei germane SAP: Faţă de acum cinci ani, SAP are în România de cinci ori mai mulţi angajaţi, iar în ceea ce priveşte veniturile, acestea au crescut de peste trei ori.

Jonathan Becher, directorul de strategie digitală din cadrul companiei germane SAP: Faţă de acum cinci ani, SAP are în România de cinci ori mai mulţi angajaţi, iar în ceea ce priveşte veniturile, acestea au crescut de peste trei ori.

Autor: Ioana Nita

17.10.2016, 00:08 555

România este una dintre pieţele cu cea mai rapidă rată de creştere pentru SAP. Anul trecut producătorul german de soluţii software de business a avut afaceri de peste 40 milioane de euro, plus 6% faţă de 2015, şi circa 370 de angajaţi.

Start-up-urile locale de tehnologie ar putea să devină companii de succes la nivel internaţional, asemenea giganţilor americani Facebook sau Apple, în condiţiile în care inginerii români dezvoltă soluţii pe baza celor mai noi tehnologii apărute precum cloud, „Internet of Things” sau inteligenţă artificială, începând astfel să se nască tot mai multe idei inovative de business cu potenţial de dezvoltare pe pieţele externe, potrivit lui Jonathan Becher, directorul de strategie digitală din cadrul companiei germane SAP, unul dintre cei mai mari producători de soluţii software de business din lume.

„În România există interes pentru cele mai noi tehnologii apărute, iar inginerii români dezvoltă soluţii pe baza acestora. Cred că de aceea se înfiinţează tot mai multe start-up-uri în România, iar acesta este un lucru foarte important pentru viitorul ţării. Este adevărat că din anumite puncte de vedere, cum ar fi cel economic, România este încă în urmă faţă de alte ţări, însă atunci când vine vorba de revoluţia digitală, nu contează pe ce poziţie eşti în prezent, ci atitudinea legată de viitor.”

Ecosistemul pentru start-up-uri a început să se dezvolte tot mai mult în ultimii patru ani pe plan local, fiind înfiinţate o serie de hub-uri şi acceleratoare pentru noi idei de afaceri şi organizându-se de asemenea evenimente în care antreprenorii au ocazia să-şi prezinte proiectele în faţa potenţialilor investitori. În ceea ce priveşte zona de tehnologie, unul dintre cele mai importante aspecte pentru ca un start-up să aibă succes este să nu se limiteze la piaţa locală, ci să dezvolte un produs sau un serviciu pentru care să existe cerere şi la nivel internaţional.

„Înainte era foarte greu pentru o companie să acceseze pieţele externe. Trebuia să fie companii foarte mari ca să se poată extinde la nivel internaţional, iar pentru expansiune era nevoie să scaleze şi să structureze businessul. Lumea digitală de azi le per­mite însă com­paniilor să ajungă pe pie­ţele inter­na­ţionale foarte re­pede. Vector Watch spre exemplu a pornit din Ro­mânia, iar acum are sediul la Londra. Toată echi­pa de dez­voltare este aici, însă sediul central este în Marea Bri­tanie. Aşadar, ce fel de companie este dacă nu internaţională“, a subliniat el.  Start-up-ul Vector Watch a fost înfiinţat în urmă cu trei ani în Bucureşti de un grup de antreprenori locali conduşi de Andrei Pitiş, compania dezvoltând de la zero un ceas inteligent – software şi hardware. La doi ani de la înfiinţare, Vector Watch a primit o investíţie de 5 milioane de dolari de la Gecad Group, 3TS Catalyst România şi un grup local de investitori privaţi, din care o parte a fost folosită pentru mutarea sediului central la Londra.

„A gândi local este probabil un handicap deoarece clienţii nu mai sunt doar pe plan local. Poate următorul Facebook va veni din România, a punctat Jonathan Becher, dând un alt exemplu de start-up local care a dezvoltat o soluţie pentru simplificarea procesului care trebuie respectat în urma unui accident rutier minor în vederea utilizării poliţei de asigurare. 

„Soluţia digitalizează procesul legat de completarea formularelor în cazul unui incident cu maşina. Start-up-ul a pornit din România, însă s-a lansat deja şi în SUA, Canada şi Marea Britanie.“

 

SAP România: venituri de 3 ori mai mari şi o echipă de 500 de angajaţi în decurs de 5 ani

Start-up-urile se dezvoltă pe baza noilor tehnologii, fiind aproape complet digitalizate, însă în cazul companiilor mari procesul de digitalizare este mai dificil, acestea fiind mai reticente la schimbare şi asumându-şi mai greu riscuri.  „Cel mai important pentru companiile mari este să facă experimente, să încerce, să îşi asume riscuri”, a punctat reprezentantul SAP.

Aproape 95% din cele mai mari 300 de companii care activează pe plan local sunt clienţii SAP România. Subsidiara locală a producătorului german de soluţii software de business, înfiinţată în urmă cu 14 ani, este una dintre cele mai dinamice pentru SAP în cee ace priveşte ritmul de creştere al veniturilor şi al personalului.

„România este o piaţă mică pentru SAP dacă ne raportăm la ţări precum SUA sau Germania – cele mai mari două pieţe pentru SAP, însă este una dintre pieţele cu cea mai rapidă rată de creştere. Faţă de acum cinci ani, SAP are în România de cinci ori mai mulţi angajaţi, iar în ceea ce priveşte veniturile, acestea au crescut de peste trei ori. În plus, avem clienţi în România din aproape toate industriile”, a precizat Jonathan Becher.

În decurs de cinci ani, afacerile SAP pe plan local au crescut de 2,5 ori, de la 73 milioane de lei în 2010, la aproape 184 milioane de lei anul trecut. În ceea ce priveşte echipa SAP România, acesta a ajuns în prezent la 400 de angajaţi, fiind de patru ori mai mare decât în 2010. Iar compania germană are în continuare planuri de dezvoltare pe piaţa din România – atingerea pragului de 500 de angajaţi la sfârşitul acestui an şi triplarea businessului în următori ani.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO