Business Hi-Tech

ANCOM: Numărul abonaţilor TV a scăzut cu 0,6% în prima jumătate a anului

Românii s-au plictisit de televizor. Numărul abonaţilor a scăzut cu 0,6% în primul semestru

Foto: Shutterstock

Autor: Adrian Dumitrache

14.12.2011, 15:42 224

Numărul de abonaţi la serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale a scăzut cu 0,6% în primul semestru, la 5,7 milioane, pe fondul reducerii clienţilor la serviciile prin reţele satelit (DTH), care nu a fost compensată în totalitate de creşterea numărului de abonaţi prin reţele de cablu.

"Numărul de abonaţi la serviciile de retransmisie programe audiovizuale era de 5,7 milioane la jumătatea anului, în scădere cu 0,6% faţă de finalul anului 2010, cauzată în principal de diminuarea cu 8% a numărului de abonaţi la servicii de retransmisie prin reţele satelit (DTH), care a ajuns la nivelul de 2,2 milioane de abonaţi", se arată într-un comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) remis MEDIAFAX.

În schimb, numărul abonaţilor la servicii de retransmisie prin reţele de cablu şi a celor prin tehnologie IPTV a crescut în prima jumătate a anului cu 4%, respectiv 28%, până la 3,5 milioane, respectiv 0,04 milioane de abonaţi, potrivit datelor autorităţii.

"Rata de penetrare a serviciilor de retransmisie programe audiovizuale la nivel de gospodării (calculată ca raport între numărul total de abonaţi şi numărul de gospodării din România) a ajuns astfel la nivelul de 78%. În prima parte a anului, reţelele de cablu au înregistrat majorări atât din punctul de vedere al numărului total de abonaţi, care a crescut cu 4%, cât şi din perspectiva numărului de abonaţi la servicii de retransmisie prin cablu în format digital, care a avansat cu 85%", se mai spune în comunicat.

Creşterea numărului de abonaţi prin cablu în mediul urban (Ă4,2%) a fost superioară celei înregistrate în mediul rural (Ă3,4%). Astfel, în mediul rural au fost raportaţi 0,78 milioane de abonaţi, rata de penetrare a acestor servicii crescând până la 23,1%.

În mediul urban au fost raportaţi 2,68 milioane de abonaţi (aproximativ 78% din numărul total de abonaţi prin cablu), rata de penetrare crescând la 68%.

Din numărul total de abonaţi prin reţele de cablu, 21% sunt abonaţi ai serviciilor de retransmisie a programelor prin reţele de cablu în format digital, numărul acestora înregistrând o creştere de 85% pe parcursul primului semestru al anului 2011.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO