Business Hi-Tech

Interviu exclusiv ZF cu Liudmila Climoc, noul CEO al Orange: Pariul nostru pe următorii ani este expansiunea puternică pe fix. Pachetele fix-mo­bil reprezintă o prioritate "strate­gică", nu doar o lansare de bifat pe agendă.

Liudmila Climoc, 41 de ani, a preluat conducerea Orange România după ce a condus timp de 8 ani operaţiunile grupului francez din Republica Moldova

Liudmila Climoc, 41 de ani, a preluat conducerea Orange România după ce a condus timp de 8 ani operaţiunile grupului francez din Republica Moldova

Autor: Adrian Seceleanu

10.10.2016, 00:08 3967

Obiectivul strategic al Orange pentru Ro­mânia este ex­pan­­siu­nea din zona de telefonie mobilă - pe care o domină de peste 12 ani - şi către noul segment, aflat într-o creştere exponenţială, al pachetelor de comunicaţii fix-mobil, unde compania are ambiţia de a deveni un jucător „de referinţă“.

Planul de atac al Orange pe noul seg­ment porneşte de la poziţia puter­ni­că pe care compania o are pe seg­men­tul mobil: peste 4,5 mi­lioa­ne de abo­namente, cu peste 1 mi­lion de con­trac­te mai mult faţă de Voda­fone şi mai mult decât du­blu faţă de por­to­fo­liul Telekom sau RCS&RDS, a de­cla­rat într-un in­ter­viu exclusiv pen­tru ZF Liudmila Climoc, care a pre­luat în mai condu­ce­rea operaţiu­nilor  Orange.

Ea afirmă că pachetele fix-mo­bil reprezintă o prioritate strate­gică, nu doar o lansare de bifat pe agendă.

Pe piaţa telecom, cu o valoare estimată la 3,4 mld. euro în 2016, ri­va­lii Orange pe segmentul fix-mobil sunt grupul Telekom - care a acu­mu­lat 0,3 mil. clienţi pen­tru aces­te pa­che­te în aproape 2 ani - şi RCS& RDS, care atacă cu o agre­si­vi­tate extremă zona mobilă folo­sindu-se de poziţia de forţă de pe cablu TV şi net fix.

Piaţa de servicii fixe are o valoare de peste 1,2 mld. euro.

Orange - care are anual venituri de 1 mld. euro din vânzarea de ser­vicii de telefonie mobilă (şi tele­foa­ne) către 10 milioane de clienţi şi de televiziune prin satelit către 300.000 de abonaţi - a intrat în competiţie pe seg­mentul de pachete convergente prin­tr-un contract care îi oferă acces la reţeaua de fibră optică din me­diul urban a rivalilor de la Tele­kom, fără a avea propria reţea fixă. Este suficient acest con­tract?

„Eva­luăm orice posibili­tate şi toate opor­tunităţile care sunt sau care pot să apară. (...) Nu ne vom opri aici.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO