Business Hi-Tech

Irina Pencea, General Manager eMAG România şi Senior VP eMAG Bulgaria, Ungaria, România: Oamenii au început să diversifice coşul în online. Am simţit acest trend foarte puternic în categorii de frecvenţă – consumabile, beauty, fashion, cărţi

ZF eCommerce Summit 2024 – Ce urmează în eCommerce?

Irina Pencea, General Manager eMAG România şi Senior VP...

Autor: Alexandra Cepăreanu

02.04.2024, 11:09 65

Oamenii au început să diversifice coşul de cumpărături în online, iar categoriile de produse care au crescut anul trecut sunt cele de frecvenţă, mai exact consumabile, beauty, fashion, cărţi, a spus Irina Pencea, General Manager eMAG România şi Senior VP eMAG Bulgaria, Ungaria, România.

„Categoriile de produse care câştigă teren sunt cele de frecvenţă, asta s-a văzut în ultimele 12 luni, pentru că odată ce cobori costul de transport şi ai livrare rapidă consumatorii preferă să cumpere online. Asta se vede la categoriile de beauty, fashion, cărţi, media, auto. Sunt multe categorii unde creşterea a fost peste 10% anul trecut. Diversificarea e o direcţie pe care o avem în vedere, diversificarea în produse şi servicii”, a spus Irina Pencea în cadrul conferinţei ZF eCommerce Summit 2024 – Ce urmează în eCommerce?.

 

Alte declaraţii

Am observat o migrare a comenzilor către weekend pentru că noi am reuşit să introducem un obicei de livrare în weekend, mai ales la easy box. E un trend pe care îl vedem şi asta ne arată creşterea pe zilele spre final de săptămână. Luni-marţi - miercuri sunt în general zile bune pentru e-commerce, dar cresc comenzile şi în celelalte zile.

Bonul mediu e 250 de lei, plus TVA în 2022. E în scădere pentru că diversificăm foarte mult categoriile. Şi aducem produse cu o valoare din ce în ce mai mică. Vedem o diversificare a produselor şi oamenii cumpără cu bon mediu mai mic dar mai des.

Investim mai mult pe măsură ce creştem, investim mai eficient, una din direcţiile noastre e să opimitizăm costul de achiziţie pe client.

La nivel de regiune, merită să facem investiţii. Anul trecut a fost un an în care sellerii din România şi-au extins foarte mult piaţa de desfacere prin noi. Asta a contat foarte mult într-un an în care pentru ei investiţiile în dezvoltare au fost dificile. De asemenea, pieţele sunt încă la început de drum dpdv penetrare e-commerce. Noi am investim în ambele ţări – Ungaria şi Bulgaria - mai ales în Ungaria, investiţii care încep să dea roade.

Ce vedem e că generaţiile mai în vârstă cumpără mai mult din online, cresc comenzile din rural. Deci vedem o democratizare a e-commerceului. În zona tinerilor încercăm să educăm cumpărătorii, pt că e importan să aibă discernământ.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO