Business Hi-Tech

Japonezii de la Access vor sa invinga Microsoft si Linux pe piata softului pentru mobile

03.08.2006, 19:35 26

Cand vine vorba de echipamente din domeniul IT&C, fie ele computere, televizoare cu ecran plat, telefoane mobile sau console de jocuri video, companiile japoneze cum sunt Sony, Panasonic sau Toshiba au un loc important in piata, insa succesul lor este limitat cand vine vorba de capitolul software, scrie International Herald Tribune.
Insa specialistii sunt de parere ca nu va mai trece mult timp pana cand companii din Japonia se vor face remarcate si pe acest segment.
Spre exemplu, compania japoneza Access, recent intrata pe segmentul software prin achizitia PalmSource, producatorul sistemului de operare pentru echipamentele Palm, are in plan sa introduca un nou standard pe piata aplicatiilor software pentru telefoane mobile, scrie International Herald Tribune. Astfel, compania vrea sa intre in competitie directa cu cel mai mare producator de software din lume, Microsoft, dar si cu Symbian sau alte companii care detin piata de sisteme de operare pentru telefoanele din gama de top.
Pe masura ce telefoanele mobile sunt din ce in ce mai sofisticate din punctul de vedere al tehnologiilor utilizate, acelasi lucru trebuie sa se intample si cu aplicatiile software pe care le au instalate. Practic, majoritatea telefoanelor mobile inteligente trebuie sa dispuna de sisteme de operare care sa indeplineasca aproximativ aceleasi functii ca si un sistem de operare destinat computerelor, scrie presa internationala.
In prezent, piata sistemelor de operare pentru telefoane mobile este dominata de compania Symbian, care va avea o cota de piata de 61% la sfarsitul acestui an, urmata de Microsoft cu 12% din piata, Linux cu 14% si Palm cu o cota de 4% din piata sistemelor de operare pentru celulare, conform estimarilor analistilor companiei de cercetare si consultanta Informa Telecoms & Media.
In cadrul Symbian, actionarul majoritar este Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, care de asemenea a contribuit decisiv la cresterea vanzarilor companiei, intrucat a instalat sistemul de operare Symbian in aproape toate modelele sale scumpe de telefoane mobile.
Compania Access estimeaza ca va atinge o cota de 30% din piata sistemelor de operare pentru telefoane mobile pana in 2010, in comparatie cu 4%, cat are acum, a spus Tomihisa Kamada, cofondator si director pe departamentul tehnic al companiei, citat de Herald Tribune.
Iar in ceea ce priveste piata aplicatiilor software pentru telefoane mobile, unde sunt incluse atat sistemele de operare, cat si browserele si aplicatiile pentru e-mail, Access vrea sa-si creasca vanzarile de zece ori pana in 2010, atingand de asemenea o cota de 30% din piata, in conditiile in care in prezent detine numai 10%, a mai spus Kamada.
Dupa achizitia PalmSource, urmatorul pas al companiei este sa integreze sistemul de operare impreuna cu browser-ul Access numit NetFront.
"Telefoanele mobile devin echipamente din ce in ce mai complicate, iar pentru a face fata cererii si nevoilor utilizatorilor, este neaparat nevoie de solutii integrate", este de parere Kamada. "Achizitia PalmSource ne permite sa le oferim clientilor servicii integrate si in acelasi timp ne ofera acoperire si pe pietele internationale importante - SUA, Europa, Japonia, China", a mai spus acesta.
Ca si Microsoft, compania japoneza ofera un pachet de aplicatii software pentru telefoane mobile, care cuprinde sistemul de operare Palm si browser-ul NetFront. Cu toate acestea, mai multi specialisti din industrie considera ca nu aceasta este metoda pentru a castiga o cota mai mare din piata, scrie Herald Tribune.
"Daca incerci sa vinzi un pachet de aplicatii care nu poate fi modificat dupa placul clientilor, acestia au prea putina flexibilitate, iar daca prefera sistemul de operare, dar nu si browser-ul, atunci cauta alt telefon care sa indeplineasca cerintele", este de parere Malik Saadi, analist in cadrul Informa Telecoms & Media. "Spre exemplu, browser-ul NetFront este foarte popular in Japonia si Asia, dar in America de Nord si in Europa este mai putin cunoscut, iar daca Access il va integra impreuna cu sistemul de operare Palm, nu va avea succes pe aceste doua piete", a mai spus el.
Si cu toate acestea, Kamada considera in continuare ca integrarea serviciilor va fi cheia succesului companiei. Insa pentru a atinge tintele stabilite, compania trebuie sa se extinda in afara granitelor Japoniei, unde, pana sa achizitioneze PalmSource, era aproape complet absenta. "Aproximativ 50% din cele 100 de milioane de telefoane cu software Access instalat vor fi vandute pe pietele internationale", a spus Kamada.

Obiectiv indraznet

piata sistemelor de operare pentru telefoanele mobile este dominata autoritar de compania Symbian, cu 61% din piata, urmata de Microsoft cu 12% din piata, Linux cu 14% si Palm cu o cota de 4%

dupa achizitia PalmSource, Access estimeaza ca va atinge o cota de 30% din piata sistemelor de operare pentru telefoane mobile pana in 2010, in comparatie cu 4% cat are acum

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO