Business Hi-Tech

Magazinul online de produse naturiste Vegis.ro mizează pe afaceri de aproape 2 mil. euro anul acesta

Mihai Bucuroiu, fondatorul şi directorul de dezvoltare al Vegis.ro

Mihai Bucuroiu, fondatorul şi directorul de dezvoltare al Vegis.ro

Autor: Ioana Nita

27.09.2016, 00:05 1340
Vegis.ro, unul dintre cele mai mari magazine online de produse naturiste din România, ţinteşte pentru anul acesta venituri de peste 1,8 milioane de euro, din care mai mult de jumătăte – circa un milion de euro – vor fi generate de vânzările din al doilea semestru în condiţiile în care în sezonul rece se cumpără cele mai multe produse naturiste – vita­mine şi multimi­nerale, ceaiuri şi alte produse pentru creşterea imunităţii. În 2014, ma­gazinul online a avut afaceri totale de 1,2 milioane euro.
 
„Al doilea semestru din 2016 a început cu creşteri de 70% în iulie şi august faţă de aceleaşi luni din 2015. În anii trecuţi, ultimele 6 luni din an au reprezentat în medie 60% din totalul veniturilor, însă pentru anul acesta ne aşteptăm să ajungă chiar la 70%, datorită investiţiilor şi dezvoltărilor realizate în platformă şi brandul Vegis.ro, precum şi selecţiei extinse de produse şi noului serviciu de livrări inter­na­ţionale“, a declarat Mihai Bucuroiu, fondatorul şi directorul de dezvoltare al Vegis.ro.
 
În primele şase luni ale acestui an, magazinul online Vegis.ro, înfiinţat în urmă cu patru ani, a înregistrat vânzări totale de 775.000 euro, cu 40% mai mari com­parativ cu aceeaşi perioadă din 2015.
 
„Creşterea din prima parte a anului a fost susţinută prin acţiunile de marketing reali­zate, dar mai ales prin fidelizarea clien­ţilor precum şi lăr­girea gamei de produse. Clienţii care anul trecut erau clienţi noi şi făceau 1-2 achiziţii pe an au început să comande din ce în ce mai mult de la noi. Faptul că avem produsele în stoc şi realizăm livrarea în 24 sau 48 ore este un plus considerabil. Oamenii nu mai încearcă să găsească produsele offline, ci vin direct în online şi le comandă de la noi“, a explicat el.
 
Cele mai multe vânzări realizate în primul semestru au fost generate de categoria suplimentelor alimentare, care au generat circa 30% din totalul veniturilor înregistrate. Printre cele mai vândute produse s-au numărat uleiul de cocos şi mierea de Manuka.
 
Industria de produse naturiste s-a dezvoltat în ultimii ani tot mai mult în mediul online, dat fiind că românii sunt tot mai interesaţi de un stil de viaţă sănătos şi de o nutriţie bazată pe alimente naturale şi ecologice. Astfel, piaţa locală online de produse naturiste, bio sau vegane s-a situat anul trecut la circa 25 de milioane de euro, în creştere cu 20% faţă de 2014.
 
În a doua jumătate a anului, interesul românilor pentru produse naturiste este mai mare, în condiţiile în care aceştia consumă în sezonul rece mai multe produse pentru a-şi creşte imunitatea – vitamine şi multiminerale, ceaiuri (împotriva răcelii, pentru imunitate şi pentru relaxare) şi produse apicole (lăptişor de matcă, amestecuri energizante de miere cu polen crud, păstură, cătina, sau mierea de Manuka).
 
„Lunile de toamnă, în care publicul începe să resimtă nevoia de a lupta cu stresul pe căi naturale, reprezinta aproape 40% din totalul vânzărilor anuale, şi sunt considerate <<top sezon>>. Produsele cu ingrediente naturale pentru creşterea imunităţii şi vitaminizare ajung să reprezinte aproximativ 25% din vânzările anuale ale Vegis.ro.“
 
Odată cu începerea toamnei, Vegis.ro a lansat şi serviciul de livrare internaţională , atât românii, cât şi străinii putând comanda produsele naturiste comercializate de magazinul online.
 
„Am avut numeroase cereri pentru livrări internaţionale, primite de la românii din străinătate, care îşi doreau în special produse naturiste româneşti. Am hotărât să dezvoltăm această zona şi suntem acum printre puţinele site-uri de produse naturiste care au implementat livrările în afara ţării“, a precizat Bucuroiu. El a adăugat că livrările internaţionale se onorează în câteva zile, dat fiind că magazinul online are peste 5.000 de produsele pe stoc.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO