Business Hi-Tech

Microsoft intra iar in terenul Google

Microsoft intra iar in terenul Google
22.05.2009, 00:00 21

De luni de zile, Microsoft, cel mai mare producator de softuri din lume, testeaza un prototip al noului sau motor de cautare, denumit Kumo. Tehnologia implementata presupune reducerea dimensiunilor tipice cautarilor web si plasarea rezultatelor in diverse categorii. Spre exemplu, in cazul cautarii unui anumit tip de masina, Kumo ar reda rezultatele grupate in "Parti", "Masini la mana a doua", "Forumuri de discutie" sau "Clipuri" care prezinta vehiculul respectiv.
"Acestea nu sunt lucruri chiar noi", a declarat pentru ZF Mircea Sarbu, consultant al Business Magazin. "Si Yahoo! experimenteaza pe acest domeniu. Ramane sa vedem ce va prezenta Microsoft", a adaugat el. Microsoft planuieste o campanie promotionala mare pentru a promova noul motor de cautare si a apelat la agentia JWT, au sustinut oameni apropiati firmei de software.
"Aceasta este ultima incercare a Microsoft de a concura cu Google. Sunt constienti ca este ultima sansa pe care o au in zona de search", a declarat pentru ZF Orlando Nicoara, directorul general al MediaPro Interactiv. "Este greu de crezut ca va reusi sa doboare gigantul web, dar daca ne uitam la toate incercarile din ultima vreme, toata lumea spera sa apara ceva care sa bata Google", a adaugat el.
Google are un avans mare. Luni, firma de cercetare comScore a raportat o scadere usoara a cotei de piata inregistrata in aprilie a firmelor Microsoft si Yahoo, pe teritoriul american, cu Microsoft situandu-se la 8,2% si Yahoo la 20,4%. Cota de piata a Google a crescut cu 0,5%, la 64,2% in aceeasi perioada, conform estimarilor comScore.
"Daca motorul de cautare Kumo va reusi sa creasca in cota de piata, impreuna cu Yahoo! ar putea reprezenta o optiune in fata lui Google. Estimativ, ar ajunge la 30-40% cota de piata pe zona de cautare, ceea ce ar fi foarte bine avand in vedere dominatia Google", a afirmat Nicoara.
Pe piata locala, Google detine 99,99% din cautari, a mai spus directorul MediaPro Interactiv.
Nicoara spera ca motorul de cautare dezvoltat de compania romaneasca, okidoki.ro, sa ajunga sa detina 5-10% din cat are Google in prezent pe Romania. Incepand cu saptamana viitoare, okidoki.ro va fi "lansat cu adevarat, adica incepem sa-l marketam", a adaugat directorul.
Pe de alta parte, reprezentantii companiei Yahoo!, detinatorul celui de-al doilea motor de cautare din lume, au declarat ca incearca sa imbunatateasca rezultatele cautarilor cu o tehnologie care clasifica mai bine datele preluate de pe internet, precum locatii, adrese si date temporale. Spre exemplu, atunci cand un utilizator cauta "Wyclef Jean", Yahoo! determina faptul ca este vorba de un muzician si ofera pe langa rezultatele obisnuite clipuri audio ale cantecelor lui. "Google este greu de doborat, are o cota de piata foarte mare, iar banii companiei vin in cea mai mare parte din sistemul de publicitate din search. De altfel, Microsoft are ca principala sursa de venit software-ul de desktop si nu are mare performanta pe piata web. Internet explorer este tot o aplicatie desktop", a afirmat Sarbu.
"Conteaza foarte mult obisnuinta utilizatorilor, pana nu apare o schimbare majora", a adaugat el.
Microsoft si Yahoo! au discutat cu privire la un acord in care Yahoo! ar vinde motorul si tehnologia de cautare lui Microsoft, in schimbul unei plati si a impartirii veniturilor generate de reclamele site-ului Yahoo!, au spus persoane apropiate companiilor.
"Mi-e greu sa cred ca Microsoft si Yahoo! se pot combina, mai ales ca au tehnologii diferite. E posibil ca noile functionalitati ale lui Kumo sa atraga mai multi utilizatori, dar e la fel de posibil ca Google sa vina cu facilitati similare", a sustinut Sarbu.
Nicoara este de parere ca Microsoft are resurse, dar "daca nu-i ajuta partea tehnologica, e cam degeaba".

Mergand in paralel
Kumo, noul motor de cautare dezvoltat de Microsoft, este creat pentru a organiza mai bine rezultatele cautarii, astfel consumatorii minimizeaza timpul petrecut pe web cautand informatii din diverse surse. Google experimenteaza cu diverse facilitati precum sugestii filtrate in concordanta cu rezultatele cautarii, sugestii personalizate si sugestii de navigare rapida in scopul eficientizarii cautarii. De asemenea, Google vrea sa introduca un nou mod de a organiza rezultatele, in functie de cuvantul cautat. In comparatie, Yahoo! planuieste sa dezvolte motorul sau de cautare cu date suplimentare precum adrese, poze atasate rezultatelor si date temporale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO