Business Hi-Tech

Miza pe „made in Germany“ n-a salvat de la prăbuşire producătorul de televizoare Loewe

Vânzările Loewe au scăzut de la 374 mil. euro în 2008 la 250 mil. euro anul trecut

Vânzările Loewe au scăzut de la 374 mil. euro în 2008 la 250 mil. euro anul trecut

Autor: Ioana Nita

16.07.2013, 20:50 1867

Compania Loewe, producătorul german de televizoare care a făcut posibilă prima transmisiune TV în 1931, a cerut protecţia creditorilor după ce strategia sa de a se concentra pe renumele calităţii „made in Ger­many“ nu a reuşit să crească vânzările, scrie Bloomberg.

Loewe, care produce exclusiv în Ger­mania, a cerut protecţia creditorilor la instanţa de judecată din oraşul Coburg pentru a se reorganiza cu ajutorul partenerilor strategici şi al investitorilor, potrivit unei declaraţii a preşedintelui grupului Matthias Harsch.

Compania a fost înfiinţată în Berlin în 1923 de Siegmund şi David Ludwig Loewe. Cei doi au părăsit Germania în perioada în care naziştii au expulzat evreii din mediul de afaceri, iar compania şi-a reluat activitatea de producţie în oraşul bavarez Kronach după cel de-al Doilea Război Mondial.

În ultimii ani Loewe a încercat să atragă cât mai mulţi clienţi pentru televizoarele de ultimă generaţie, boxe audio şi sisteme de home entertainment, dat fiind că vân­zările au scăzut de la 374 de milioane de euro în 2008 la 250 de milioane de euro anul trecut. „Loewe depinde în întregime de piaţa din Europa, unde cererea pentru televizoare s-a redus considerabil. Com­pania ar fi trebuit să migreze şi către alte pieţe mai devreme, pentru a compensa scăderea drastică a preţurilor pentru televizoare“, a spus Anne Gronski, analist la compania de cercetarea Matelan Research.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.07.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO