Business Hi-Tech

MPI lanseaza Okidoki, primul motor de cautare romanesc

MPI lanseaza Okidoki, primul motor de cautare romanesc

Orlando Nicoara: La nivel local, noi speram sa oferim rezultate mai bune decat rivalii la cautarea pe net

02.11.2009, 23:15 126

Un motor local de cautare pe internet concentrat pe indexareasite-urilor cu continut in limba romana poate castiga cota de piatain detrimentul liderilor actuali - gigantii Google si Yahoo!, inmasura in care va reusi sa ofere rezultate mai bune la cautari siva reusi sa raspunda mai repede schimbarilor din preferinteleutilizatorilor, spun reprezentantii MediaPro Interactiv (MPI),divizia de internet a grupului MediaPro.
MPI a lansat ieri oficial Okidoki, primul motor de cautare autohtoncare indexeaza in exclusivitate site-urile de limba romana, pe opiata care este dominata autoritar de compania americanaGoogle.
Construit in ideea de a oferi rezultate cat mai bune la cautarilepe internet pentru site-urile cu continut in limba romana, Okidokipoate fi utilizat atat pentru cautari generale instant, cat sipentru cautari specifice in principalele site-uri de stiri, pebloguri si pe conturile de Twitter.
"Noi speram sa avem succes pentru ca ne focusam strict pe Romaniasi speram ca astfel sa ne adaptam mai repede la piata locala decautare", a declarat Orlando Nicoara, directorul general al MPI."La nivel local, noi speram sa oferim rezultate mai bune decatrivalii la cautarea pe net", a adaugat el. In fiecare zi 3,7milioane de romani intra pe internet, iar cea mai popularaactivitate online este cautarea de informatii, potrivit unui studiurealizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) in perioadaianuarie 2008-ianuarie 2009 pe un esantion de 17.000 de persoane,reprezentativ pentru noua milioane de persoane.
Okidoki a fost lansat online in decembrie 2008, iar de atunci,potrivit MPI, functiile motorului de cautare au fost imbunatatite,astfel incat, in prezent, utilizatorii au la dispozitie sugestiigenerate automat la tastarea sintagmelor cautate si link-urirelationate in functie de subiectul cautarii pentru a usura gasireainformatiilor dorite.
Folosit si ca motor de cautare interna pe site-urile MediaProInteractiv (apropo.ro, promotor.ro, go4it.ro etc.) si Publimedia(zf.ro, gandul.info, prosport.ro, businessmagazin.ro etc.), Okidokia crescut numarul site-urilor, blogurilor si conturilor de Twitterindexate si isi propune ca, la sfarsitul anului viitor, sa indexezetoate site-urile relevante de limba romana.
Indexarea site-urilor se face atat automat, cat si pe bazasolicitarilor venite din partea detinatorilor sau administratorilorde site-uri. Acestia au la dispozitie un formular in care potinclude gratuit cuvintele cheie in functie de care sa se facaafisarea site-ului.
Prin lansarea Okidoki, MediaPro Interactiv isi diversifica siportofoliul spatiilor publicitare gestionate adaugand publicitateacontextuala de tip text. "Pe langa faptul ca este un produsromanesc la care lucram de doi ani de zile, noi credem ca viitorulsearch-ului va fi influentat de cautarea instant si de cautarealocala, iar acestea sunt cele doua directii pe care vom pune accentla Okidoki", a adaugat Nicoara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO