Business Hi-Tech

Orange România a avut venituri de 407 mil. euro în trim. 4 din 2023, mai mari cu 1,5%. Pentru întregul an afacerile au fost de 1,55 mld. euro, mai mici cu 1,2%

Julien Ducarroz, CEO Orange România:În continuare, ne vom concentra pe performanţa reţelei, pe interacţiunile cu clienţii şi pe prezenţa în zona de digital

Julien Ducarroz, CEO Orange România:În continuare, ne vom concentra pe performanţa reţelei, pe interacţiunile cu clienţii şi pe prezenţa în zona de digital

Autor: Adrian Seceleanu

15.02.2024, 12:29 197

Orange, liderul pieţei locale de telecom, a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 1,551 de miliarde de euro, în scădere cu 1,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În al patrulea trimestru, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată de 407 de milioane de euro, în creştere cu 1,5% faţă de T4 2022.

La 31 decembrie 2023, grupul Orange România oferea servicii mobile către 9,5 milioane de clienţi, internet fix în bandă largă către 1,1 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit către 1,1 milioane de clienţi.

”2023 a fost un an plin de noi provocări la nivel local, într-un context economic complex şi încercat de presiuni concurenţiale. Ne-am concentrat acţiunile în jurul consolidării performanţei companiei, cu accent pe menţinerea calităţii reţelei şi pe îmbunătăţirea experienţei clienţilor noştri, marcând etape importante în acest sens. Azi, românii au acces la cel mai rapid internet mobil, 5G, cu viteze de până la 1,5 Gpbs, prezent în 38 de oraşe, şi la oferte şi servicii accesibile de comunicaţii. Am încheiat anul cu anunţul semnării acordului între Orange şi Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, ce a anunţat intenţia de a crea un singur operator de telecomunicaţii complet convergent.

În continuare, ne vom concentra pe performanţa reţelei, pe interacţiunile cu clienţii şi pe prezenţa în zona de digital, unde ne dorim să furnizăm servicii cât mai atractive. Vom duce mai departe, totodată, implicarea în proiecte sociale şi acţiuni care reflectă grija noastră pentru mediu. Prin toate aceste demersuri ne menţinem ambiţia de a rămâne în fruntea industriei şi de a aduce schimbări benefice pe termen lung în toate comunităţile în care suntem prezenţi”, a declarat Julien Ducarroz, CEO Orange România.


Ce date a mai comunicat Orange:

• „Finalul de an a fost marcat de semnarea acordului între Orange şi Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, ce a anunţat intenţia de a crea un singur operator de telecomunicaţii complet convergent.


• Eforturile de extindere a reţelei au continuat anul trecut, când peste 500 de noi localităţi din mediul urban şi rural au primit acces la conectivitate 4G şi 4G+. Reţeaua 4G acoperă 98,77% din populaţie, în timp ce reţeaua 4G+ acoperă 82,58% din populaţie. 13 noi oraşe au beneficiat în 2023 de reţeaua 5G/5G+, ajungând la un total de 38 de oraşe cu cele mai rapide viteze mobile, de până la 1,5 Gbps.

• Calitatea reţelei Orange a fost din nou confirmată, la final de 2023, de auditorul independent LCC International. Măsurătorile efectuate în 40 de oraşe şi pe drumurile de legătură dintre acestea au arătat că Orange România rămâne cea mai bună reţea mobilă în ceea ce priveşte performanţa serviciilor de voce şi date.

• În Orange Business, veniturile din IT&C în ultimele 12 luni au crescut cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Motoare de creştere au fost serviciile de securitate cibernetică, care suscită în continuare interes pentru companii, soluţiile de smart city şi proiectele de digitalizare a administraţiei publice şi a învăţământului. Al patrulea trimestru al anului trecut a avut în prim plan importanţa securizării mediilor online, lansându-se Web Application Firewall (WAF), un nou serviciu de securitate cibernetică pentru protecţia aplicaţiilor expuse la internet, dar şi un nou raport Business Internet Security 2023. Acesta oferă o imagine detaliată asupra provocărilor din domeniul securităţii cibernetice în contextul revoluţiilor tehnologice precum generative AI, subliniind creşterea de 18% în 2023 a numărului atacurilor cibernetice faţă de anul anterior.

• Uşurinţa în portare şi deschiderea unui număr nou, realizată integral din aplicaţie şi din confortul casei, au adus o creştere de peste 60% a bazei de clienţi YOXO în 2023 vs. 2022 şi o creştere de peste 100% a numărului de clienţi nou veniţi în T4 2023 faţă de T4 2022. 

• Având în prim plan experienţa clienţilor în mediul digital, la finalul 2023, Orange a devenit primul operator de telecomunicaţii care a oferit clienţilor o nouă modalitate de livrare a produselor achiziţionate pe orange.ro, prin intermediul unei ample reţele de lockere disponibile în peste 5.000 de locaţii partenere.

• În vederea reducerii amprentei de carbon, în 2023 Orange a semnat primul contract de tip Virtual Purchase Agreement (vPPA) din piaţa locală de telecomunicaţii, a ajuns la un număr total de ~448.000 de telefoane colectate, prin programul “Re”, ce vor reintra în circuit prin recondiţionare sau reciclare, iar prin oferte dedicate a crescut cu 8% numărul de telefoane recondiţionate comercializate comparativ cu 2022. În plus, în Service Centers, echipele Orange au reparat peste 50.000 de telefoane de-a lungul anului 2023. 

• În acelaşi timp, a continuat şi activitatea de filantropie, Fundaţia Orange creând şanse pentru un viitor mai bun prin educaţie digitală, cu investiţii de aproximativ 2 milioane de euro în 2023 în programele sale. Peste 2000 de participanţi au finalizat în 2023 cursurile Orange Digital Center, Digitaliada a reunit anul trecut peste 40.000 de elevi şi profesori, iar prin SuperCoders au fost instruiţi peste 500 de copii în utilizarea unor limbaje de programare.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO