Utilizarea aplicaţiilor TV va creşte exponenţial în următorii ani, la fel cum s-a întâmplat şi în cazul aplicaţiilor dedicate dispozitivelor mobile - smartphone-uri şi tablete, estimează reprezentanţii locali ai celor mai mari producători de smart TV-uri la nivel global.
„Estimăm că în următorii ani, piaţa aplicaţiilor pentru TV va înregistra o creştere exponenţială, aşa cum a fost şi creşterea de pe piaţa aplicaţiilor mobile. După dezvoltarea ecosistemului de aplicaţii pentru telefoanele mobile, utilizatorii caută extinderea aplicaţiei şi către ecrane mai mari, cum este televizorul“, a declarat Victor Armăşelu, şeful diviziei de consumer electronics din cadrul Samsung România.
„Numărul de aplicaţii va creşte exponenţial pe măsură ce smart TV-urile cresc constant în cotă de piaţă şi ajung în locuinţele românilor“, a precizat şi Sorin Spînu, senior sales manager al diviziei de home entertainment din cadrul LG Electronics România.
În prezent, rata de penetrare a smartphone-urilor în rândul utilizatorilor de telefonie mobilă este de aproximativ 40%, în timp ce doar 9% dintre gospodăriile cu acces la internet fix folosesc smart TV-urile pentru a naviga pe internet, conform datelor publicate de arbitrul telecom.
Cele mai utilizate aplicaţii pentru smart TV-uri din România sunt cele care oferă acces la conţinut video, iar pe primul loc este Google YouTube, conform datelor furnizate ZF de companii.