Business Hi-Tech

Retailerul online Bonami din Cehia mizează pe vânzări de 10 milioane de euro anul acesta în România, la fel ca în 2021

Pavel Voparil, CEO Bonami

Pavel Voparil, CEO Bonami

Autor: Ioana Nita

09.02.2022, 00:00 79

Bonami, retailer online home & deco din Cehia, estimează că anul acesta vânzările din România se vor situa la acelaşi nivel ca în ultimii doi ani (2020 şi 2021) - 10 milioane euro. Vânzările de pe plan local au stagnat anul trecut, după ce în 2020 înregistraseră un avans de 60% comparativ cu 2019. Românii au cumpărat anul trecut de pe bonami.ro preponderent mobilier pentru grădină, o consecinţă a timpului petrecut acasă. Retailerul online ceh operează în prezent pe 9 pieţe în total, cele mai noi fiind Letonia, Lituania, Croaţia şi Slovenia, pe care a intrat anul trecut.

Per total, businessului Bonami a crescut anul trecut cu 25% faţă de 2020, categoria de mobilier înregistrând cele mai mari vânzări. În 2021, compania s-a axat foarte mult pe investiţii pentru dezvoltarea businessului atât teritorial, cât şi din punctul de vedere al portofoliului de produse şi al serviciilor oferite. „Am investit peste 4 milioane de euro în magazine, extinderea depozitelor şi extinderea companiei pe 4 noi pieţe. Anul trecut, Bonami a primit peste 2,7 milioane de produse în depozitele sale şi şi-a extins suprafaţa depozitului cu 10.000 mp, până la cei 55.000 mp actuali.

Bonami continuă să fie o companie profitabilă, ce îşi susţine investiţiile din propriile resurse’’, a declarat Pavel Voparil, CEO Bonami. 

Retailerul online ceh a lansat în iunie anul trecut propriul serviciu de premium de curierat, transportând piese de mobilier pân? în locuin?a clientului. Pentru anul în curs, compania are în plan să aloce investiţii de până la 10 milioane euro în propriile linii de produse, în condiţiile în care la fel ca anul trecut, echipa de management Bonami se aşteaptă la posibile complicaţii în lanţul de aprovizionare şi la creşterea preţurilor la transport şi materiale. Din acest motiv, compania îşi doreşte să se concentreze pe integrarea verticală astfel încât să aibă sub control întreg lanţul de producţie. „Am decis că trebuie să ne bazăm pe noi înşine în multe părţi ale lanţului de aprovizionare.

Drept urmare, dorim să avem mai mult control atât asupra transportului, cât şi asupra produselor în sine. De aceea ne vom extinde gama cu noi categorii, vom începe să proiectăm noi înşine unele produse, dar, cel mai mult ne interesează să obţinem cea mai bună calitate a produselor. Satisfacţia clienţilor noştri rămâne la fel de importantă, de aceea vom continua să ne îmbunătăţim serviciile oferite, site-ul web şi interfaţa pentru telefon mobil, conţinutul şi navigarea, pentru ca experienţa de achiziţie pe site-ul Bonami să fie uşoară şi plăcută”, a precizat CEO-ul Bonami.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO