Business Hi-Tech

Romanii nu-si mai iau plasme de un metru, dar vanzarile de LCD-uri cresc

Romanii nu-si mai iau plasme de un metru, dar vanzarile de LCD-uri cresc

Televizoarele cu plasma nu au mai fost cautate de romani, care s-au orientat spre LCD-uri cu diagonale de 26 si 30 de inchi (66/76 cm). (FOTO: Reuters)

01.05.2009, 00:00 35

Romanii renunta la cumpararea televizoarelor cu plasma cu diagonala de peste un metru si se orienteaza catre segmentul de televizoare LCD cu diagonale mai mici, pe masura ce puterea de cumparare a fost diminuata de criza.

Samsung Electronics Romania, subsidiara locala a producatorului coreean de electronice, electrocasnice si produse IT, a vandut aproximativ 20.000 de televizoare LCD, cea mai mare parte avand diagonale de 26 si 30 de inchi (66/76 cm).
"Exista o crestere pe LCD-urile cu diagonala de 26 de inchi, o consolidare si o crestere pe 30 de inchi si o stagnare pe 40 de inchi (101 cm). De la 40 de inchi in sus s-a constatat o scadere", a declarat pentru ZF Laurentiu Enache, consumer electronics manager al Samsung Romania.
In februarie si martie s-a inregistrat o scadere pe toata piata, inclusiv pe vanzarile companiei, a adaugat Enache.
"Avand in vedere cele patru luni, daca nu avem un sfarsit de an care sa salveze aceasta perioada nu tocmai fructuoasa, putem ajunge la aceleasi cifre din 2008. Tendinta naturala a pietei se duce spre dimensiuni mai mici si LCD-uri mai simple", a mai spus reprezentantul Samsung.
Compania estima venituri de 200 mil. euro pentru 2008, iar planul de afaceri prevedea o crestere de 50% in 2009, la 300 mil. euro. Oficialii Samsung nu au oferit detalii despre evolutia cifrei de afaceri.
"Luna ianuarie a crescut cu 18-20% mai mult decat aceeasi luna de anul trecut. In urmatoarele trei luni nu ne asteptam la nimic spectaculos. Dupa scaderea din februarie-martie, in aprilie a fost o 'revigorare', in sensul ca primele trei saptamani au fost peste dublu fata de martie", a afirmat Enache.
Samsung a lansat recent o noua serie de televizoare LED, care pot reda negrul mult mai intens fata de LCD-uri sau chiar fata de CRT-uri (televizoare cu tub catodic). Preturile dispozitivelor variaza intre 6.499 si 7.500 de lei (1.555 - 1.794 de euro), in functie de diagonala (32 - 55 de inchi).
"Momentan au fost aduse 350 de bucati pe piata locala si speram ca in urmatoarele doua luni sa vindem 500", a declarat Madalina Cotoanta, product manager TV al Samsung Romania. Astfel, gama de televizoare LED ar putea aduce companiei venituri de aproape 800.000 de euro in urmatoarele luni.
Samsung spune ca a avut o cota de 32% pe piata de televizoare LCD in ianuarie, fata de 30% cu un an in urma, dar nu a oferit detalii despre obiectivele pe intreg anul.
 
Minus 15% pentru televizorul vechi
Compania deruleaza in prezent un program buy-back, prin care clientii isi pot achizitiona un televizor nou cu reducere de 15%, in schimbul televizorului vechi. "Romanii cumpara in continuare. Oferta buy-back stimuleaza vanzarile. Vom mai avea si alte oferte pe parcursul acestui an", a mentionat Enache.
Compania coreeana LG Electronics, rivalul traditional al Samsung, are de asemenea un program buy-back, in urma caruia sustine ca si-a majorat cota de piata pe plan local la 40% in perioada ianuarie-februarie. "Rezultatele obtinute au asigurat consolidarea cotei de piata pe un segment foarte important pentru companie, acela al televizoarelor LCD si cu plasma. Pentru luna aprilie, estimam o crestere si mai mare a cotei de piata", a declarat Roh Pan Ock, presedinte LG Electronics Romania.
Potrivit estimarilor retailerului Flamingo, vanzarile de LCD-uri si televizoare cu plasma au ajuns anul trecut la 500.000 de unitati si la o valoare de 250 mil. euro.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO