Business Hi-Tech

Romanii vor plati in acest an peste 7 mil. euro pe televizoare 3D, estimeaza Panasonic

14.04.2010, 00:00 32

Anul acesta, piata romaneasca de televizoare 3D va fi de 3.000de unitati, potrivit lui Bogdan Gheorghiu, CE Marketing SeniorManager, in cadrul Panasonic Romania, subsidiara locala a PanasonicCorporation, unul dintre cei mai mari producatori de electronicedin lume. Iar, din totalul vanzarilor de televizoare 3D, Panasonicva vinde in jur de 1.000 de unitati, estimeaza Gheorghiu.

"Televizoarele au evoluat succesiv de la alb-negru la color siapoi la HD, iar asteptarile oamenilor s-au schimbat odata cuevolutia tehnologica", spune Alexandru Mi na din cadrul Pa nasonicRomania, care spera ca vanzarile vor fi impulsionate de faptul cain acest an se vor lansa 50 de filme 3D.

Panasonic a prezentat in Romania primul sistem 3D Full HD dinportofoliul companiei. Sistemul este format dintr-o plasma NeoPDPViera VT20 cu diagonala de 50 de inci (127 cm), doua perechi deochelari Panasonic 3D Active Shutter Lens Eyewear si un playerBlu-ray 3D. Produsele vor fi disponibile in magazine din luna mai aacestui an iar pretul de comercializare va fi de 10.000 de leipentru televizor, de 2.600 de lei pentru Blu Ray, in timp ce pretulunei perechi suplimentare de ochelari va fi de 600 de lei. In vara,Panasonic va continua linia de lansari cu o noua plasma, care vaavea o diagonala de 65 de inci ( 165 de cm).

"In ce priveste televiziunile, in curand vom avea 3D, insa lanivel experimental" , a spus Catalin Marinescu, presedinteleautoritatii de reglementare in comunicatii (ANCOM), precizand cauna din televiziunile principale din Romania lucreaza deja laproductia de emisiuni 3D. Compania PRO TV a anuntat anul trecut cava face teste cu tehnologia 3D.

Anul trecut, piata de televizoare din Romania a scazut cu 28%fata de 2008, potrivit companiei de cercetare de piata GfK Romania.Anul acesta, oficialii Panasonic estimeaza o crestere cuprinsaintre 5-10% a intregii piete. "Si in 2010, la fel ca in 2009, ceamai ceruta diagonala de catre romani va fi cea de 82 decentimetri", potrivit lui Gheorgiu. "Iar romanii care detin untelevizor cu tub catodic il vor inlocui cu un LCD ce are odiagonala mai mica", a completat el, precizand ca, in prezent,televizoarele reprezinta o cota de 75% in totalul vanzarilorPanasonic.

Panasonic Romania are ca obiectiv in acest an fiscal, care se vaincheia pe 31 martie 2011, o crestere cu 33% a afacerilor, dupa cein anul precedent nu a atins obiectivul stabilit, respectiv unavans cu 19%, in conditiile in care piata din Romania a scazut cu30%. Pentru anul fiscal incheiat la 31 martie 2010, companiastabilise o tinta de 198 mil. lei (aproximativ 46 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO