Business Hi-Tech

Romtelecom ar vrea să scape de ştampila de „operator de telefonie fixă“

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

09.08.2011, 00:07 1449

Compania Romtelecom, unul dintre cei mai marifurnizori de telefonie, internet şi TV de pe piaţă, şi-a relansatofertele de pachete integrate de servicii, unul dintre obiectiveleurmărite fiind şi acela de a poziţiona mai clar operatorul ca unfurnizor de servicii integrate.

"Deşi Romtelecom a crescut extrem de agresivpe pieţele de televiziune şi internet, mulţi clienţi continuă să seuite la companie ca la un furnizor de servicii de telefonie fixă",a declarat Ovidiu Ghiman, director executiv comercial pe segmentulrezidenţial al Romtelecom.

În acest context, compania a lucrat la nouaofertă inclusiv din punctul de vedere al felului în care au fostrealizate pliantele de prezentare şi ofertele astfel încâtclientului să i se ofere imaginea de ansamblu a serviciilorRomtelecom, în locul unei abordări de tipul telefonie fixă plusîncă ceva.

Această schimbare are în vedere şi modul încare clienţii din mediul urban au început să compare oferteleoperatorilor atunci când vor să-şi aleagă furnizorul de servicii."Clienţii din oraşe compară în general ofertele integrate, mai alesatunci când vor să-şi schimbe furnizorul", spune Ghiman. Avânddrept obiectiv şi schimbarea percepţiei că Romtelecom vinde înprincipal telefonie fixă şi alte servicii, echipele companiei aulucrat la o nouă ofertă care să fie şi mai uşor de înţeles, a spusGhiman.

El consideră că noua ofertă, care conţinepachete de telefonie fixă, televiziune şi internet structurate petrei niveluri din punctul de vedere al cerinţelor consumatorilor(de bază, medii şi avansate), va avea tracţiune pe piaţă. Nouaofertă triple-play (telefonie, TV, net) a companiei este formatădin trei pachete, cu tarife de 13, 16 şi 19 euro (fără TVA).

Potrivit companiei clienţii careachiziţionează la pachet cele trei servicii vor plăti o factură cu33% mai mică decât în cazul în care ar cumpăra separat fiecareserviciu. Pachetele puse în vânzare de Romtelecom nu includ şiservicii de telefonie mobilă - aşa cum procedează rivalii de laRCS&RDS, dar dacă un utilizator cumpără la pachet şicomunicaţii mobile de la Cosmote, el va avea un discountsuplimentar de 20 de euro.

De asemenea, spre deosebire de RCS& RDS,Romtelecom nu vinde pachete de servicii care să includă pe lângătelefonie fixă, TV şi internet fix şi internet mobil şi telefoniemobilă sau pachete de net fix şi net mobil.

Romtelecom a lansat totuşi pachete 2 play,care includ fie televiziune şi telefonie fixă, fie internet fix şitelefonie fixă. Şi aceste pachete păstrează structura celor 3play,fiind împărţite în trei categorii (de bază, mediu şiavansat).

O noutate o reprezintă şi faptul căRomtelecom vinde servicii de internet fix împreună cu un abonamentla telefonie fixă cu tarif xero (Voce zero). Singura opţiune de acumpăra net fix de la Romtelecom cu acest abonament Voce zero esteabonamentul Clicknet Power cu viteze de descărcare ale datelor depână la 100 Mbps, la un tarif lunar de 8,5 euro (fărăTVA).

Ghiman a mai declarat că pe segmentul de dateRomtelecom va investi "masiv" în perioada următoare în transferulclienţilor de pe tehnologia ADSL - care permite viteze maxime dedownload de 20 Mbps pe cea VDSL - care îi permite companiei săofere net cu viteze de download de până la 50 Mbps prin firelevechi de cupru utilizate prin telefonia fixă. Romtelecom le vaoferi clienţilor fără costuri modemurile necesare pentru a utilizaacest serviciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO